februar 20, 2006

Burn, baby burn!


halla balla!
Jeg er selvfølgelig glad i god blasfemi! God og hvermann liker Monthy Pyton sin Life of Brian, litt trivelig satanrock i helgene, og hedningesamfunnets mobbing av kristne på Egertorget på lørdagsmorran.

Men jeg tør ikke snakke med drosjesjåfører om blasfemi, fordi de har diskutert det alt for mye de siste ukene likkavæl, og samtlige er drittlei. Av samme grunn har jeg ikke tenkt til å nevne de dærre jævla tegningene eller alt kaoset etterpå. Jeg skal bare si følgende; jeg har vært en hel del i danmark, og danskene fortjener alt de får. Fytterakker'n for en jævlig statsminister de har der borte. Du trur kanskje Carl I Hagen er rasist, du? Gud bedre! Dette er mitt danskeste trekk; jeg hater Fough! I den forstand er jeg allerede integrert, i likhet med danmarks fastboende utlendinger.

Brenne det danske flagget? Hah! Det har jeg da gjort sjølv!
her er en videosnutt av lignende aktivitet dagen i forveien.
Det var i protest mot Danmarks deltagelse i okkupasjonen av Irak, og var såvidt jeg kan se like legitimt som å brenne det amerikanske, som vel de fleste fornuftige folk gjør når vi får tak i et.

Greit. Det inrømmes at det danske flagget var litt kontroversiellt på tidspunktet. Det var strengt tatt ikke jeg som gjorde det heller, men jeg var tilstede da det brant. Og, mjoo.. Jeg hadde kanskje ikke kommi på idèen sjølv (tross alt, jeg klarer ikke å hate på et land uten røykelov og med billig øl). Men i etterpåklokskapens lys var det riktig og bra. Vi nordmenn burde være solidariske med andre land som blir okkupert av danmark ;-)

Det er selvfølgelig et spørsmål om ytringsfrihet, enten det nå er rett eller urett. Det er i Norge forbudt å brenne flagg, enten de er danske eller amerikanske, og såvidt jeg forstår også hvis man skulle komme til å brenne la oss si, helt hypotetisk, flagget til fotballklubben Lyn.
Amerikansk lovgivning er bedre enn den norske, etter at vår mann Greg "joey" Johnson vant en
rettsak for å brenne det amerikanske flagget.

Rapnørds husker kanskje MMGs klassiker "burn, baby burn", hvor han mente "they sendt my man Joey to jail, and now they've got him in court, because he burned the flag".

Er det ikke på tide at det blir lov å brenne flagg i Norge også? Jeg mener, ikke bare sånn at vi ikke blir dømt for det, for det tok O.J. seg av, men jeg mener at det blir lov? Det må da være en sak for dissa nyrektrutterte forsvarerne av ytringsfriheten på høyrefløyen?

Og flaggbrenning passer jo bra, for det kan jo også være eigna til å såre følelsene til folk. Nesten som blasfemi der, altså, spesielt for de folka som har et litt relgiøst forhold til flagget sitt. Det gjør meg nesten like ille som Magazinet? Nei nei nei. Lang derifra. Jeg har lov til å drive med blasfemi. Ikke bare fordi jeg ikke er rasist, men først og fremst fordi jeg har fått en eksklusiv dispansasjon direkte fra Jehova sjølv. Og gud er bedre! Du kan stole på meg, jeg snakker med hennes stemme.

Etiketter: , ,