februar 27, 2006

AKP og knulling!

filmen Gynaselærer Pedersen har fått mye bra annmeldelser, og det er.. På en måte fortjent. De ser jævla bra ut, de prater ikke så værst. Men.. De prater ikke politikk. Og det var jo ærlig talt det AKP(ml) dreide seg om!

Det er ikke noe som er kult med AKP i filmen. Hvorfor ville noen gidde å være med i et parti som det ikke var noe kult å være med i? Ihvertfall hvis det ikke handler om politikk? Det eneste kule i filmen er all knullinga (som det til gjengjeld er jævlig mye av, og som ser ganske gøy ut).

Det holder jo ikke. Klart AKP var kule! De dreiv med masse fett! Bare se her

Nina Skåtøy som kommer av toget i brun skinnjakke og FNL-merke ser helt rå ut. Jeg skjønner godt hvorfor vår mann blei forelska i hu, men det er liksom det eneste du skjønner av filmen.

Det er også en helt fantastisk knullescene til lyden av Vømmel Spellemannslag. Den scena er nesten oppe i dær blandt knullescenenes top-fem liste.
Jeg veit sjølv at det var endel knulling i rørsla (det het det). Jeg er sjølv vel et resultat av denslags aktivitet.

Men ingen politikk. Ingen av AKP's sinnsyke standpunkter (for eksempel at de var redd for 3 verdenskrig, eller at de var for streik) er forklart eller argumentert for. Motsetningene mellom folka i partiet er ikke politisk. Det manger det viktigste!

Bra film, men den handler ikke om AKP.

Det er en sånn ting jeg egentlig aldri sier, men..

Okei, here goes:

hrrm..

Boka er jævla mye bedre.

Det er imidlertid noe som gjør meg positivt innstillt til filmen, og det er hvem som ikke liker'n. Sjekk ut Vampus sin hærlig sutrete kommentar, og Thorbjør Røed Isaksen (leder av Unge Høyre) sin.

Dagsavisas intervju med en ekte Ungdomskolelærer Pedersen.

Trailer for filmen.

Etiketter: , ,

6 Comments:

At 27 februar, 2006 15:55, Blogger Elvis Bling Laden said...

ja, jeg kom på seinere noe som jeg ikke likte. I det vår mann står å selger Klassekampen (og fantaserer en masse oppildna kinesere og sånnt) så mener han "et folk, en leder" eller noe sånne nazi-greier (jeg husker ikke presist hva han sier). Og det er jo litt ekkelt. "Nazisme-og-kommunisme-er-akkurat-det-samma", liksom. Nå _sier_ jo ikke filmen det, men det må vel taes som en anntydning i den retninga.

 
At 27 februar, 2006 20:47, Anonymous Anonym said...

Knulleperspektivet er egentlig litt morsommere enn mitt oppgjør med barndommen :)

 
At 27 februar, 2006 21:37, Anonymous Anonym said...

Hmmm. Jeg har inntrykk av at folk oppfatter denne filmen på totalt forskjellige måter.

 
At 27 februar, 2006 22:51, Anonymous Anonym said...

Typisk, nå husker jeg ikke hva jeg ville si. :( Det var sikkert noe stygt om Vampus.

 
At 28 februar, 2006 20:57, Blogger lotten said...

Jeg fulgte linken din til traileren, og det var jo knallgøy siden Jan Gunnar Røyse er kledd akkurat slik han var da vi gikk på videregående, og har samme sveis:D
Gleder meg forøvrig til knullescener med Ane og Kristoffer.

 
At 29 mai, 2007 22:26, Anonymous Anonym said...

En flott bok og en romantiserende film. De gamle stalinistene rører på seg på film, som de gamle frontkjemperne skriver i avisa.

 

Legg inn en kommentar

<< Home