april 23, 2006

Analtrakt inn i tjenestedirektivet

For å vise mitt demokratiske sinnelag, skal Gud Bedre for en gangs skyld også slippe til den andre sida. Dagens artikkel er skrivi av Satan. Det er en del av min langsiktige strategi for å sikre meg Vampus som fast leser, men nå også litt for å glede Milton Marx, som jeg er entusisastisk over å ha fått som leser. Jeg håper dere koser dere!



Mange gode og inteligente blåbloggere gav sin helhjertede støtte til den franske arbeidsloven CPE, og jeg sjølv gav min helhjertede støtte til vampus sitt synspunkt på dette i hennes artikkel Gratulerer Frankrike! Dette var selvfølgelig før det viste seg at fornuften likevel tapte, og den franske pøbelen klarte å presse igjennom sin uansvarlige politikk.

Men vi nærmer oss atter den tiden av året igjen hvor fag-bevegelsen vanligvis streiker. Dette året er det kampanjer og hets av tjenestedirektivet
og sosial dumping som ser ut til å bli årets populistiske slagord.


Den Norske fagbevegelsen synes å se på sosial dumping som et onde! De forstår ikke hvordan det kan sette fart på norsk næringsliv, og på litt sikt øke respekten og egenverdien blandt norske, polske og estiske arbeidere. De burde se at tvertimot; vi trenger mer sosial dumping, ikke mindre. Det bør gå raskere, ikke saktere. Den bør gå mye lenger enn det som foreløpig er foreslått.


Mitt forslag er derfor å utvide tjenestedirektivet noe, inspirert av nettop det franske CPE. Helt nye elementer må inn i Norsk politikk for å øke sysselsettingen, forbedre integreringen og å sette fart på næringslivet.

Her er mitt forslag: Analtrakt!

Analtraktloven bør bli vedtatt som en del av EUs tjenestedirektiv den 29 Mai, slik at
ungdom under 26 år blir pålagt å gå rundt med en trakt stukket opp i anus. Trakten vil sikre tilgang til arbeidstagers rumpehull, og på den måten gjøre det adskillig enklere for arbeidsgiver å voldta arbeidstager analt, uten at de er nødt til å risikere protester fra et rigid regelverk, gammeldagse fagforeninger eller lignende. Dette vil selvfølgelig gjøre ungdom mere attraktive som arbeidstagere, og få fart på sysselsettingen blandt ungdom. Det vil også gjøre integreringsarbeidet enklere, da vår kultur på den måten vil kunne dyttes opp i eventuelle fremmedkulturelle arbeidstagere, enten de vil eller ei. Og kjenner jeg dem rett så vil de slett ikke!
Forslaget er basert på omtanke for de svakeste i samfunnet. Jo flere rettigheter de har, jo værre vil de ha det. Det er derfor ønskelig å finne enda flere områder hvor unge arbeidstagere kan ydmykes og frataes så mange rettigheter som mulig. Jeg foreslår herved en idèdugnad på hvorledes ytterligere ydmyking kan foretaes.

Bli med!

9 Comments:

At 23 april, 2006 21:10, Blogger butleninwasentdead said...

LIDL i polen hadde et bra forslag, alle damer som hadde mensen hadde på seg farvede pannebånd slik at sjefen visste om han skulle innvilge ekstra pause eller ikke

 
At 23 april, 2006 21:27, Blogger Elvis Bling Laden said...

Det bør umiddelbart kombineres! McDonalds har også noen bra idèer; de regner arbeidstiden bare så lenge det er kunder inne i resturangen. Når det ikke er kunder regnes det som en del av pausen eller de får rett og slett ikke betalt. Men de gammeldagse foreningene stoppet det selvsagt i nisseluelandet norge. Typisk.

 
At 23 april, 2006 22:13, Anonymous Anonym said...

Ikke spesielt fantasifullt, men å innføre 12-timers arbeidsdag er vel opplagt. kvile kan ungdommene gjøre når de er ferdige å studere.

De farga pannebånda er forresten ikke spesielt greie for småsjefer som er fargeblinde. Hva med miniskjørt på jentene generelt, og knelangt når de har mensen? Det kan for så vidt kombineres med fargekoder, om en vil. Svart og skråklippa skjørt for premenstruelle osv.

(Jeg lurer forresten på hvorfor det står bare "1 comments" på denne posten på forsida, sjøl om her beviselig er jaffal to kommentarer?)

 
At 23 april, 2006 23:52, Anonymous Anonym said...

Den regelen er det ikke bare LIDL i Polen som har flørtet med, da LIDL startet opp i Arendal praktiserte man noe lignende. Jeg aner ikke om det ble slutt på det etterhvert.

Og den derre tolvtimersarbeidsdagen er det visse av oss som allerede har erfart. Riktignok visse av oss med latmannsjobb extraordinaire, men likevel!

Jeg stemmer for el-sjokkhalsbånd. For disiplinens skyld. Disiplin er jæskla viktige greier!

 
At 24 april, 2006 00:17, Anonymous Anonym said...

12-timersdag 6 dager i uka ved sida av studiene? Du imponerer, Ivers!

 
At 24 april, 2006 16:08, Anonymous Anonym said...

Nja, det er ikke mer enn fire dager i uka, gjennomsnittlig, og jeg tar bare tyve studiepoeng på Teologisk fakultet. Til gjengjeld hender det at jeg jobber syv tolvtimersskift i uka, men det er ganske sjeldent.

Med andre ord tar jeg få poeng ved et superslapt fakultet i tillegg til en fryktelig slapp deltidsjobb. Jeg er trøtt på slutten av uka, men det er ikke på grunn av stress, foråsidetsånn.

Nok en gang ødelegges en helt ok sytesession fra min side med usaklig fakta.

 
At 24 april, 2006 18:31, Blogger Milton Marx said...

Dere er ALT for moderate. Skal det være skikkelig svung over tingene, må det satses på vitenskapelig avprøvde metoder. Retningslinjer som med hell har vært testet på samfunnets avskum: de selvstendig næringsdrivende.

* 14 første sykedager uten lønn
* kun 60% av urbetalingsgrunnlaget i sjukepenger
* Alt ut over dette dekkes av private forsikringer, som du uansett ikke kan få tegnet hvis du har et kronisk problem - og det er jo særlig da at du vil ha en forsikring (ryggplager, fibromyalgi, psykiske lidelser etc).

Virkelig bra.

 
At 30 april, 2006 14:36, Blogger Elvis Bling Laden said...

Milton: Jeg er der sjølv, jeg ass. Men jeg lurer litt på åssen du klarer å ta ut sjukepenger når du ikke jobber? Jeg forstår altså ikke hvordan andre. som er langt klokere med penger enn meg, klarer å ta ut penger når det ikke er noen penger å ta ut...?

 
At 09 mai, 2006 04:53, Blogger Milton Marx said...

Svaret var så enkelt at det ikke var noen sykedager de årene jeg jobbet i Norge. Men jeg regner med at det er noe med en legeattest hvis fraværet er over 14 dager, og så troppe opp på trygdekassa. Så sjekker de hvor mange G (trygdekassas grunnbeløp) du har, og så gir de deg en utbetaling på 60% i henhold til dette fra 15. sykedag eller noe slikt. Hadde aldri noe så langt sykefravær, så jeg tar kanskje feil.

Det føles imidlertid direkte sjukt å skulle betale en høyere trygdeavgift enn andre, bare for å motta elendige ytelser. Forstår at det er vanskelig å gi mye mer sykepenger til selvstendige, men synes bare at da burde alle behandles likt. 14 gratisdager til alle - uansett om du er fastlønnet eller ikke.

I Panama har jeg enda mindre dekning (=null), men så trekkes jeg heller ikke trygdepremie. Kravene endres når sikkerhetsnettet ikke er der, hvilket vil si at jeg sparer opp for å kunne ta det når det kommer en skikkelig smell. Noen sparer til hytte, jeg sparer til kreft! Om enn sannsynligheten kanskje tilsier at ting går bare bra.

 

Legg inn en kommentar

<< Home