april 15, 2006

Gud Bedre oppsummert.

Jeg synes ikke det er så morsomt med blogg som handler om blogg. Men denne posten handler om min blogg, og det er selvfølgelig noe annet.

Jeg skriver ofte automatskrift på vegne av Gud. Ofte viser det seg å være politisk, med en klar helling til venstre i politikken, ajølv om jeg innser at det ikke er så politisk som jeg hadde trudd. Det er en litt sånn greie med at verdispørsmål ofte er litt morsommere enn den harde politikken..?

Jeg bruker et telle-script som heter statcounter. Jeg har et snitt på om dagen, og siden den 8 februar har jeg hatt 4.500 treff på sida. Det er litt over hundre treff om dagen. Jeg er ganske fornøyd med det, men jeg blir lei meg på dager hvor det går dårligere. Det er derfor jeg ender opp med så mye sex-greier i tittelene. Jeg er akkurat som Dagbladet på nett. Kanskje i innholdet også?

14% av leserne mine foretrekker Coldplay framfor Public Enemy. Dette finner jeg litt skremmende. 78% foretrekker Bergen framfor Harstad. Dette er veldig skremmende. Halvt om halvt sideskill og dreadlocks er også litt pussig. Hvem kler egentlig sideskill? Jeg bare spør...
Mindre overraskende er det kanskje at 75% av leserne ville stemt RV ved neste valg. Ingen ville stemt Fremskrittspartiet. Og så mye jeg har jobba for å få Vampus som fast leser! Hu har tilogmed fått en egen post. Og når vi snakker om andre politiske partier, har dere lest hva.. eh.. en god venn av meg mener om SV?
Hopalong Knut ligger i teten til Gudbedreprisen 2006.
Alt dette viser seg her.

Jeg har enda ikke klart å lære meg alt sånnt med feeds og sånnt. Eller, jeg trur jeg skjønner prinsippet, men jeg klarer ikke å få det til å funke på blogspot. Derfor driver jeg fortsatt å manuellt registrerer meldingene mine på bloggarkivet. Det er noe jævla knot. Kan jeg få litt hjelp, her?

Jeg har gitt opp å se ferdig 40 year old virgin. Enda jeg når har hatt tid på meg til å se den

Jeg har lovt å gjøre narr av nordlendinger i denne posten. Det har jeg ikke gjort, og jeg har dårlig samvittighet.
Er det greit om jeg slipper?

Også har jeg lovt å komme tilbake til dere når sexologen Gry Isachsen svarer på hva en bollemus er for noe, men det har hu jo ikke gjort. Akkurat som jeg ikke hadde fordommer mot sexologer i utgangspunktet?

Det nærmeste jeg har kommi metablogging er denne navlebeskuende posten, men det var egentlig først og fremst ment som en kommentar til noen av de mindre konstruktive debattene på venstresida. Først med navler var Communist Kickback, og så fulgte Tiram og Mihoe opp.

Apropos oppfølging, så var det endel av leserne som påsto at det var jeg som begynnte med Shuffle 25. Det er en grov løgn som jeg ikke egentlig forstår hvorfor jeg skal rette opp.

Gud har skrivi artikler om film, filosofidiskusjonene til Minime, og om gudfryktighet.

Det ligger også noen diskusjoner mellom Gud og Satan her, hvor de diskuterer fildeling, ytringsfrihet, kvinnefrigjøring i annledning 8 Mars, og homofili.
Mye verdispørsmål her, med andre ord.

Jeg vil gjerne ha kommentarer på Gud Bedre i sin alminnelighet. Hvilke poster liker dere?

21 Comments:

At 15 april, 2006 12:06, Anonymous Anonym said...

Hvis du ville ha meg til å svare kort på "Hvilke poster liker dere?" har du bomma. Det blir ei avhandling eller ingenting. Og ettersom bloggen din er noe av det mest interessante jeg sjekker ut om dagen, får du ei lita avhandling -- 'cause you're worth it;)

Jeg skumma gjennom arkivene dine for å friske opp hukommelsen litt. Jeg trur faktisk jeg var med fra tredje eller fjerde posten eller så. Så vidt jeg kan se var det faktisk jeg som skreiv den første kommentaren *noensinne* på bloggen din[1] ("Brave new world", februar 21) -- go me:Þ

Du skriver jamnt over godt, sjøl om du hadde hatt godt av litt redigering her og der. Rettskrivinga er det ikke så farlig med, men noen ganger kunne innholdet trengt å blitt stramma opp og kutta litt i. (Ingenting pinlig i det -- i forlaga for eksempel, skal du opp på bestselgernivå før de lar tekstene dine stå urørte.) Men du har god flyt og (nesten) alltid noe originalt å melde.

Og når det gjelder innholdet, skal jeg motsi meg sjøl litt. Jeg *kan* svare ganske kort -- med bare åtte ord, faktisk: Du er best når du utleverer deg sjøl. Du er deilig lite sjølhøytidelig og later til å har minimalt med hemninger mot å drite deg ut. De postene hvor det er tydeligst, er blant de beste:

- Alkoholrelatert flause, februar 24
- Fysioterapi, mars 14
- Alkoholrelatert flause igjen, mars 15
- Navlebeskuing på venstresida, april 5

Navleposten din syntes jeg faktisk var bedre enn den opprinnelige fra Communist Kickback (beklager CK, men sånn er det) -- navlen som metafor for engasjementet på venstresida var en glimrende ide:)

Posten hvor du tilsto at du var forelska i Longyearbyen var òg ganske fin. (Og fikk det til å rykke i reisefoten!)

- Solfestuka, mars 11

Den siste favoritten jeg noterte meg da jeg skumma gjennom, var denne:

- Dagbladets redaktør?, mars 21

... som hadde en fin liten tvist med lanseringa av ditt kandidatur til redaktørjobben i Blabladet:D

Men når alt det er sagt, må du ikke ta det som ei oppfordring til *bare* å skrive slikt. Poster som dette er kanskje ikke like morsomme å lese:

- Regjeringa må følge opp Soria Moria erklæringa, mars 1
- Haster! Mot statlig rasisme!, april 5
- Gir bort plater!, april 9

... men det er viktig å spre Ordet òg:)

==== FOTNOTER ====

[1] Jeg ignorerer glatt hullet mellom 8. og 20. februar:)

==== DESSUTEN ====

Jeg kan godt ta en titt på Blogspot-ting, hvis du ikke får ei hjelpende hånd fra noen som bruker samme systemet. (Du har jo fleire kjente som bruker Blogspot.) Jeg kikka såvidt på ting for ikke så lenge sida, og oppsettet og malene så ikke *altfor* kompliserte ut, såvidt jeg husker.

 
At 15 april, 2006 16:34, Anonymous Anonym said...

Veldig mange jenter med langt hår har sideskill for tida. Og kler det?

 
At 15 april, 2006 18:11, Blogger Fjeldstad said...

Jeg liker korte tekster best. Det er så slitsomt å lese så mye tull.....

 
At 15 april, 2006 20:26, Blogger Lars said...

Jeg synes du har en fine side jeg. Dessuten så har du mange flere lesere enn meg, noe som kanskje tyder på at du skriver bra?

Ellers: Du har blitt blogga.

Hvis noen her har skjønt det der med automatisk ping fra blogspot så si gjerne fra til meg og. Men jeg tror problemet er at blogspot ikke automatisk genererer en xml feed, bare atom?

 
At 15 april, 2006 20:29, Anonymous Anonym said...

Nå har tallet på dine daglige unike treff forsvunnet, så jeg får ikke sammenligna oss. :p Sure sokker.

Jeg er litt på linje med Tiram, det er vanskelig å svare kort. Jeg liker egentlig det meste, men det kan være på grunn av a-endingene dine. Jeg er en sucker for rødbloggere.

 
At 15 april, 2006 20:52, Blogger Brage said...

Jeg likte teksten om AKP og knulling. Kanskje ingen overraskelse for folk som kjenner meg. Ellers likte jeg den der du avslører VamPus sin mørke fortid. Med andre ord - mer nostalgi og avslørende journalistikk!

 
At 16 april, 2006 13:50, Blogger butleninwasentdead said...

Alt med Gud er bra

 
At 16 april, 2006 18:42, Blogger Elvis Bling Laden said...

Leninwasntdead: Tusen hjertelig! Du er alt for grei med meg!
Brage: kuli. Jeg hadde litt trøkk på utskrifta av det TV programmet også; litt i samma gata. Mere shit fra virkeligheten coming up.
Ivers: Har jeg hatt et sted på webben med daglige unike treff? Det har jeg ikke lagt merke til. Jeg har gjennomsnittlig 65 om da'n, fritt etter husken.
Jokke: Ok. Takk.
Lars: Hm.. Takk for skryt. Jeg er redd jeg ikke skjønner dette atom, greiene heller. Jeg poster kommentar om den posten din. ;-)
Anonymus: Jasså? De fleste ville ihvertfall kledd dreads bedre..
Tiram: Jeg er målløs! og rørt! Helt på ordentlig. Du er fantastisk, og jeg betaler deg ikke engang. Kankje jeg kan spandere en øl på deg i RL? Jeg forstår ikke hva du mener med hullet mellom 8 og 20 februar..

 
At 16 april, 2006 18:55, Anonymous Anonym said...

Oj - her har jammen navlen min dukket opp (og jeg er litt deppa for at jeg ikke har bilderedigeringsverktøyet som kunne gjort det mer snasent i fargene).

Jeg likte selvsagt Minimeinnlegget veldig veldig godt! Men jeg har likt mange andre også...feks om opprørene i Frankrike.

Og jeg har sideskill og kler det :) Midtskill er mye mye verre!

 
At 16 april, 2006 18:56, Anonymous Anonym said...

Og der ble jeg mer anonym enn jeg hadde tenkt å være...

 
At 16 april, 2006 21:05, Anonymous Anonym said...

Så da! Keep your pants on, så di seie på englesk:) Jeg gjorde ikke noe meir utrulig enn å si hva jeg meinte. Når det er sagt, må jeg innrømme at det er sjelden jeg sier nei takk til øl, så ... Ja takk;D

Hullet er mellom den 8. februar, da du etter eget utsagn oppretta Gud Bedre, og den 20. samme måned, datoen på den første posten som vises nå.

Personlig synes jeg forresten det er litt skummelt at 20 % av Gud Bedre-leserne (om jeg husker riktig) foretrekker perleøredobber framfor tatovering. Isj. Og VamPus er vel faktisk medlem av Høyre nå om dagen, i alle fall i følge lenkelista på bloggen hennes.

 
At 17 april, 2006 01:35, Blogger Elvis Bling Laden said...

Leni: bra! Jeg var redd jeg hadde mista deg på veien her et sted. Bra du henger med! Og du har sikkert lagt merke til åssen jeg skamløst utnytter veldreide kvinnekropper for å tilfredstille lesere. Photoshopping av kvinnekroppen har jeg vært motstander av siden Cindy Crawford poserte for H&M, så det synes jeg godt du kan la være. SÅ skamløse kan vi ikke være, vel ;-)
Tirsm: Ja, for hælvete, hu er medlem der. Jeg veit jo egentlig det godt. Hjernen min kobla ut et ørlite øyeblikk.

 
At 17 april, 2006 16:21, Anonymous Anonym said...

Selvsagt er jeg med! Det har bare vært litt liten tid til kommentering (dessuten er det av og til litt vanskelig å legge inn kommentarer her). Jeg er forøvrig enig i at photoshopping på sett og vis er en uting, og magen og navlen min er forsåvidt fn nok uten.

 
At 17 april, 2006 18:07, Blogger Elvis Bling Laden said...

jups. Din status som koneemne stiger dag for dag ;-)

 
At 17 april, 2006 23:06, Anonymous Anonym said...

Disse koneemnegreiene kommer til å forfølge meg, og jeg som ikke har noen ambisjoner om å bli gift en gang (kanskje hvis jeg kan ha elvisimitator-prest)

 
At 18 april, 2006 00:03, Anonymous Anonym said...

Bling Laden stiller sikkert opp -- ordinering til prest burde jo ikke være noe problem for en som har direktelinje til Gud:)

 
At 18 april, 2006 16:12, Blogger Elvis Bling Laden said...

Jeg stiller opp med glede. Jeg gjør en glimrende versjon av Are You Lonesome tonight, hvis du er intressert.

 
At 18 april, 2006 18:40, Anonymous Anonym said...

Hm...men da må jeg kanskje spandere flybilletten til Las Vegas på deg også? Jeg gidder ikke gifte meg noe annet sted. Og så må jeg finne en å gifte meg med. Jeg kommer tilbake til det.

 
At 19 april, 2006 15:03, Blogger Elvis Bling Laden said...

Driver leni og lars å skal gifte seg med hverandre her? interesting turn of events.

 
At 19 april, 2006 18:53, Anonymous Anonym said...

Lars? Hvem pokker er det?

 
At 20 april, 2006 14:53, Blogger Elvis Bling Laden said...

hups! Jeg ser at jeg blingsa litt der, gitt. Det va itj meininga, nei.. Æ truidj hain Lars hadd kommentert åssn hain vilj at brylluppet sku vær. Men det va itj det.

 

Legg inn en kommentar

<< Home