oktober 31, 2006

Aud Schønemann er død

Jeg var en ung gutt (nesten) aleine i Göteborg. Jeg kjente ikke byen noe særlig, og hadde èn venn, men hun var ikke tilstede. En outrert homofil Göteborgare synes at jeg var veldig fasinerende type, og forsøkte å legge inn det han hadde av aksjer. Hans forhold til Norge var ikke det aller næreste, kan det vel kanskje oppsummeres, da den ène assosiasjonen han hadde til Norge var Aud Schønemann. Han forsøkte å imponere meg med å siterte Fleksnes-episoder fra 70-tallet. Og, vel, det er jo litt imponerende.

Hvil i fred, Aud. Hva skal svenske homofile gjøre uten deg?

Etiketter: ,

9 Comments:

At 31 oktober, 2006 21:06, Blogger Dadida said...

Oi, det var en fin vri, Elvis!

 
At 31 oktober, 2006 23:24, Anonymous Anonym said...

Hun vil bli savnet.

 
At 01 november, 2006 08:18, Anonymous Anonym said...

Fine Aud.

 
At 01 november, 2006 17:59, Blogger Brage said...

Jeg er nesten litt provosert på Auds vegne. Både rollen som Moder'n i Fleksnes og Valborg i Olsenbanden blir framheva i hytt og pine, men hva med stakkars Margit i Fredriksons Fabrikk? Makan til skuespillerprestasjoner skal du faen meg leite lenge etter!

 
At 02 november, 2006 01:16, Anonymous Anonym said...

...Du har problemer, Brage.

Fredriksons fabrikk sugde, og den ville fortsatt å suge selv om føkkings Elvis Presley reiste seg opp fra de døde for å spille en rolle.

De kunne forsøkt å lage Fredriksons Fabrikk i tusen år, og selv etter tusen år ville den sugd -- til og med ikke Jesus Kristus eller hans harpespillende engleskare kunne fått Fredriksons Fabrikk til å bli noe annet enn sug.

 
At 04 november, 2006 21:15, Blogger Tonita said...

Elvis - jeg sier ikke mer: aksent grave, ikke égue, - altså ikke ène, men éne, etc.
Jeg behøver ikke si mer, bebøver jeg vel?
Og Aud, - hun var toppers - uten aksener av noen slag.

 
At 04 november, 2006 21:16, Blogger Tonita said...

Ja, det skulle jo selvsagt være 'aksenter'

 
At 05 november, 2006 02:39, Blogger Elvis Bling Laden said...

Dadida: takker
Sadie og Ivers: jupp. Vi er enige.
Christian: jeg er enig med brage. Jeg liker fredriksons fabrikk.
tonemor: ja, jeg veit jo egentlig at du har rett. Men sannheten er at jeg ikke husker åssen man gjør det på tastaturet. Derfor blir det den samma veien på.. hva heter det? aksentene. Men kan du forklare meg hva vitsen er med å ha begge to i alfabetet? Det skjønner jeg ikke.

 
At 05 november, 2006 12:13, Blogger Tonita said...

Stort sett er det bare 'egy' som brukes på norsk, og da helst i lånord, den indikerer en spiss e, tydelig uttalt, - i motsetning til e'en i kaffe.
Din bruk gir en æ-lyd på e-en. 'æne'

Aksenten 'egy som du skulle ha brukt tastes mens du holder AltGr nede.

Ellers skulle jeg ikke bry meg, slett ikke jeg som stokker taster så det suser - hele tiden. Sorry!

 

Legg inn en kommentar

<< Home