mars 16, 2008

Mere om Tana Bru

Yoyo!

Jeg skreiv en liten snutt om at jeg elsker Tana, men på ganske arrogant vis. Jeg hadde regna med at noen av mine (enorme mengder) samiske lesere skulle arrestere meg, sånn at jeg blei nødt til å forklare meg om hvorfor det er sånn at jeg elsker Tana. Det var et forsøk på en enkel provokasjon, med andre ord. En avansert bønn om kommentarer.

Men nei, da. Ingen kommentarer. Hva skjer? Har jeg ingen lesere nordpå?

Dette må ikke tolkes som sutring eller hard feelings på noe vis. Det er fordi ungdommen i Tana er opptatt med helt andre aktiviteter enn å sitte innendørs å kommentere på by-blogger. De ispilker, hopper ned hoppbakker med snøscooter (men ikke sitér meg på det, det er angivelig i ett juridisk grenseland...), tar saltomortaler med motorsykler, og de er selvfølgelig opptatt med hundespann.

Her er hvorfor dere er noen tapere, søringer:



(forresten sier de ikke så mye "søringer" i Tana. De har et mye grovere og mer injurierende samisk begrep som jeg ikke kan gjenngi av fare for å miste mine lestadianske lesere)

(PS! Lurer du på de smått suicidale samiske sinnsyke sykkelsaltomortaler? Check-a-check it out! Ellers så kan du lese om Finnmarksløpet her, som jeg praktisk talt var med på... Kanskje ikke på sjølve konkurransen, men ihvertfall en kilometer av traséen. Dessuten bidro jeg til underholdninga. Riktignok uten noen konkurrerende tilstede, men sånn i ånden, ihvertfall. Greit? Noen spørsmål?)

Etiketter: ,

7 Comments:

At 18 mars, 2008 03:01, Blogger Sigurd said...

Du har iallefall en leser nordpå, men jeg er nok ikke samisk, og har ikke noe forhold til Tana...

 
At 18 mars, 2008 20:56, Blogger Elvis Bling Laden said...

Tjoho! Tromsø er riktignok litt i tammeste laget, men det får gå. En tager hva man haver ;-)

 
At 26 mars, 2008 23:00, Anonymous Anonym said...

Jeg er nordfra MEN holder ikke til der - til gjengjeld har jeg ca 12.5 % sameblod i meg. Teller det?

(og i all hemmelighet, vet du hva? Jeg tror at selv om de kaller deg for unevnelige samiske ting saa er det i virkeligheten anerkjennelse for at du faktisk tok deg bryet med aa dra oppover. De kan bare ikke si det rett ut saa de skjeller deg ut i stedet. Fakta. I do too.)

 
At 27 mars, 2008 10:16, Blogger Bror Wyller said...

for å sludre litt, gud bedre, desto meget verre, så er det legendariske Tanabreddens Ungdom et studium verdt, derimot Tanabreddens barndom vet jeg fint lite om

 
At 19 april, 2008 16:49, Blogger Sigurd said...

Kongekonsert!

Håper dere kommer nordover igjen snart.

 
At 25 april, 2008 00:26, Anonymous Anonym said...

Adresseavisa, 12. februar 2005

«Iført kamobukse, palestinaskjerf-tørkle over nybleika hår og fotballdrakt fra Palestina med påskriften «Intifada» på baksiden, aner du hva du har i vente når Elling Borgersrud i Gatas Parlament går på scenen.»

Kommentar: Kledde journalisten seg ut som Elling for å ane hva han hadde i vente?

 
At 11 mai, 2008 17:51, Blogger Elvis Bling Laden said...

du aner virkelig ikke hvor mye journalister som kler seg ut som meg for å gjøre reportasjer. Det er litt underlig, men jeg får bare leve med det. Journalistikken har sin egen logikk å forholde seg til.

 

Legg inn en kommentar

<< Home