juni 10, 2006

Å ta en Vampus

Jeg funderer på å ta en Vampus. Ikke sånn sett at jeg har noen provoserende tegninger liggende jeg gjerne skulle publisere, men jeg funderer på om jeg skal stå fram med fullt navn og bilde. Men så.. Lurer jeg altså..

Har jeg skrivi ting som kan være skadelig for mitt navn og rykte? Er det i tillfelle noe jeg burde sensurere før jeg tar skrittet? Har jeg publisert for mye og burde egentlig bare la det være? Eller er det bare å kjøre på uten å gjøre noen ting? Hva slags mulige konsekvenser kan det ha?

Etiketter:

33 Comments:

At 10 juni, 2006 19:11, Anonymous Anonym said...

Å, men vi veit da hvem du er;-)

 
At 10 juni, 2006 19:39, Blogger Elvis Bling Laden said...

hm.. Jo, det er jo endel som gjør det. Men ikke alle. Jeg vil gjerne ha råd fra dere som veit hvem jeg er også.

 
At 10 juni, 2006 20:11, Anonymous Anonym said...

Alkoholrelatert flause om rumperetorikk er vel ikke akkurat noe du vil at sjefen skal lese om kanskje, men så var det vel heller ikke deg som dro ned buksene. :p

 
At 10 juni, 2006 20:49, Blogger Dadida said...

Og når vi snakker om alkohol, det kan vel hende at det er vel så mye, om ikke mer, du ikke ville at sjefen skulle se eller høre om, som du i levende, fulle, live, uten dekknavn, stadig vekk gjør og sier...
Og, er ikke noe av sjarmen at ikke alle vet hvem du er? Eller?
Litt hemmelig, litt forbbuden frukt, litt spennende for de av oss som kan tiske i sammen om at vi veit hvem som taler direkte fra gud.

 
At 10 juni, 2006 20:54, Blogger Elvis Bling Laden said...

ivers: hehehe.. Neeee-eeei, det er ihvertfall ikke det det står i posten.. høhøhø..

 
At 10 juni, 2006 20:56, Blogger Elvis Bling Laden said...

dadida: mjoo.. I den grad folk virkelig hvisker om meg, så. Det er bare èn ting som er værre enn å bli baksnakka; å ikke bli snakka om i det hele tatt ;-)

Men "forbuden frukt" låter definitivt tiltrekkende.

 
At 10 juni, 2006 21:24, Blogger K for Kvinne said...

Jeg synes du er litt forbuden frukt, for jeg vet ikke hvem du er. Er ikke for en avmystifisering. Men om du bestemmer deg for å stå frem, vet jeg sikkert ikke hvem du er uansett. Eller....?

 
At 10 juni, 2006 21:37, Anonymous Anonym said...

Jeg syns du skal stå frem og ta det med knusende ro. Ikke noe blamerende her...Ihvertfall ikke på dine vegne :)

 
At 10 juni, 2006 21:56, Blogger Elvis Bling Laden said...

k for kvinne: neei, det er ikke godt å si.. Noen veit det. Usedvanlig flott bilde du har fått deg, forresten :-)
Leni: men du er jo klin gæren. DU har jo ingen hemninger overhodet. Forøvrig er jeg litt usikker på hva ordet "blamerende" skal bety. Jeg ser jo litt utifra sammenhengen, men likevel. Er det en del av kampanjen for å bevise at bloggere har så jævla stort ordforåd?

 
At 10 juni, 2006 23:39, Anonymous Anonym said...

Å joda, det hviskes og tiskes. ;)

 
At 11 juni, 2006 04:15, Anonymous Anonym said...

Det var rette mann til å snakke om mangel på hemninger hos andre:D Men klart, du er jo viden kjent for din hemma og forknytte framferd.

Sett herfra er det vel ingen grunn til ikke å komme ut av skapet. Det spørs om noen vil bli veldig overraska over hvem som skjuler seg bak Bling Laden -- online-personligheten din er ikke så fjernt fra den man møter i den Virkelige Verden(tm) :)

Men har du gitt uttrykk for noe på Gud Bedre som du føler du ikke kunne gjort hvis folk visste hvem du var? For jeg vil heller ha en Elvis Bling Laden i fri dressur, enn en navngitt person som legger bånd på seg. Hvis du synes du må legge om stilen hvis du står fram, kan du godt bli i skapet for min del:)

%\%\%\%\%\%\%\%\

Blamere »

 
At 11 juni, 2006 11:18, Anonymous Anonym said...

Hæ! Har ikke jeg hemninger - du skulle bare ha visst hva jeg ikke har skrevet om eller lagt ut. Forøvrig er blamere et ord flere burde begynne å bruke, jeg liker sånne gamlisuttrykk.

 
At 11 juni, 2006 16:09, Blogger Brage said...

Jeg syns du skal stå fram, kanskje mest fordi Elvis Bling laden er så dustete blogger-alias.

 
At 11 juni, 2006 16:12, Anonymous Anonym said...

Anonymt er fint.

(Men det er uansett ikke vanskelig å finne ut hvem Elvis egentlig er...)

 
At 11 juni, 2006 17:06, Blogger Elvis Bling Laden said...

røverdatter: Dette er jeg glad for å høre! Fortsett sånn!
Tiram: Hva i alle dager skal det bety? Jeg har hemninger, jeg.
Leni: det er mer date-hælvete og sånn jeg tenker på når jeg sier at du er uten hemninger. Jeg hadde ikke tørt sånnt. Men det tør jeg ikke nå heller.
Drusilla: Bra! Hold på den tanken.
brage: ne-he-hei, så. Det er kult. Dessuten, Vampus forandra ikke aliaset sitt sjølv om hu sto fram. Jeg trur ikke jeg trenger det heller.
Notorius: Det er åpenbart noen som ikke veit det, da. Alt er lett når man kan det, trur du ikke det er sånn? Drusilla er tilogmed nyskjerrig. Nå må ikke dere tystere gå å fortelle hu det bare fordi hu måtte spørre! Grrr..

 
At 11 juni, 2006 17:43, Anonymous Anonym said...

Jeg tviler ikke på at du har dine hemninger, søte du, men det var allikevel rart å høre deg kommentere andres mangel på samme:)

Og jeg er heilt uenig med Brage, forøvrig -- Elvis Bling Laden er et dritkult alias.

*stikker ut igjen*

 
At 11 juni, 2006 19:42, Anonymous Anonym said...

Det kan være greit å vente til det kommer en stor sak du vil ha oppmerksomhet rundt.

 
At 11 juni, 2006 21:40, Anonymous Anonym said...

Vel, får du ikke nok oppmerksomhet med det du ellers er kjent for?
Din identitet er en dårlig holdt hemmelighet.

Men vi kan jo ikke nekte noen å komme ut av skapet. Blogg-skapet, i dette tilfelle.

 
At 11 juni, 2006 23:04, Blogger lotten said...

Jeg tror det er flere som er på sporet av deg!
Selv halvt avdøde PMS har hatt besøk av nysgjerrige sjeler som har søkt på Elvis Bling Laden + ymse, i dag.

PS: Jeg så aldri noe til deg her i Skomakergata, men det hender jeg refererer til deg da samboeren min sitter og spiser som en gammel gubbe;)

 
At 11 juni, 2006 23:16, Blogger Dadida said...

Let it be, Been(gsamabim)Laden.
Du er penere in the darknezz ;)

 
At 12 juni, 2006 16:39, Blogger butleninwasentdead said...

hei kjekken, hva med å gjøre en innsats for en bedre verden. Legg ut opprop mot deportering av Afghanske asylsøkere på bloggen din.
http://www.opprop.no/opprop.php?id=ingendep

 
At 12 juni, 2006 17:21, Blogger VamPus said...

1. Hva får du igjen for å "stå frem"? 2. Hva mister du ved å ikke gjøre det? Å blogge under eget navn gir deg begrensninger dersom du skriver om familie, venner eller veldig private ting. Det er vanskeligere å anonymisere involverte personer. En ting er å drite ut seg sjøl, noe annet er når det går utover andre.
Men nå skriver vel ikke du så mye om private ting, gjør du vel? For meg fungerer et nick langt på vei som en identitet - man kan gjenkjenne personen og vite "hvem" man har med å gjøre - det er i grunn det viktigste.

På en annen side.. Gi oss et lækkert bilde da vel ;-)

 
At 13 juni, 2006 12:16, Blogger Elvis Bling Laden said...

tiram: Takk takk, søte du. Og gud elsker oss stadig, så hu kjører på med dagehvis av intens sol. Prise herren!
Sorvoja: Det er en god idè. Jeg sparer til en godbit.
Drusilla: pokker pokker pokker satan drittkukkhælvete.
Eivind: Nok oppmerksomhet? Er du gal? gud har som kjent minst tre verdensrelgioner til sin ære, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal sikte noe lavere.
Lotten: Jeg veit. Jeg får noen morsomme søk på statcounteren min også. Mye gøy der, gitt.
dadida: Du skulle se meg etter noen øl, med dempet belysning. Det kler jeg godt. Altså at DU er full. Ikke jeg.
Brigida: hehehe.. Mjoo.. Jeg er redd taggerne er litt tøffere enn oss.
Vampus:
1) Jeg veit ikke helt. Det skulle jo du vite, synes jeg? Ikke?
2) Ne-ei, jeg har vel skrivi noen småting som jeg vel.. eh.. hadde vært litt forsiktigere med hvis det var bilde og shit.
Og dessuten; kan du fortsatt elske meg med fullt navn og bilde? Det er selvfølgelig også en av mine bekymringer.
(jeg runda nemlig nettopp 300 kilo, og er født albino med sorreasis, - dessuten har jeg litt stor nese)

 
At 13 juni, 2006 13:35, Anonymous Anonym said...

Oooh, Elvis! Hvis du får din egen verdensreligion, kan jeg få være yppersteprestinne?! Vær så snill, med sukker på? :Þ

 
At 13 juni, 2006 16:08, Blogger Elvis Bling Laden said...

den er grei. Du skal få bli biskop, eller yppersteprestinne eller hva du vil, egentlig. Det blir mye fine frynsegoder og altervin og shit. Jeg lurer på om jeg kanskje ikke skal tillatte mannlige prester.. Hva synes du om det?
Jeg er redd at dessuten first church of elvis er opptatt, så jeg må finne på noe annet ;-)

 
At 13 juni, 2006 18:19, Anonymous Anonym said...

Tja, hvorfor ikke bare "Church of Bling"? (Blingkirka på norsk.) Det hadde tatt seg ganske bra ut på ei t-skjorte og:)

Reint kvinnelige presteskap høres bra ut! Men et par (ikke altfor unge) altergutter er det kanskje plass til i kirka? De kan ... servere altervin og sånt.

 
At 13 juni, 2006 21:40, Anonymous Anonym said...

tja. Det er jo fordeler med å blogge /litt/ anonymt då.
Har folk behov for å vite kem du er? Med mindre du har eit stort behov for branding og å gjera deg sjølv og det du elles måtte drive med meir kjend?

 
At 14 juni, 2006 03:45, Blogger Elvis Bling Laden said...

Jeg skal se hva jeg klarer å fange av altergutter til deg, tiram. Hvor går den nedre grensa?

Jeg kjenner jo at jeg er i ferd med å bli overbevist om å la det ligge.. Ihvertfall en stund til. Til jeg finner noe som er verdt å outes for, ihvertfall? Det er jo.. Ikke så mange veldig rå folk med fullt navn. De råeste er vel ofte de som ikke _alle_ veit hvem er, vel.

 
At 14 juni, 2006 07:07, Anonymous Anonym said...

Vel, sida jeg ikke bare tenker på meg sjøl (for jeg regner med at det kommer til et par juniorprestinner), kan vi jo si de ikke kan være født seinere enn 80-tallet. Og så kan du ordne et par altergutter på i hvert fall 25 til meg.

 
At 14 juni, 2006 11:24, Blogger Ida said...

Jeg vet hvem du er, og gir en god faen i om du står fram med navn og bilde. Men jeg tror bloggkonseptet ditt sånn som det er nå går til helvete om du plutselig får et navn og et ansikt.

 
At 15 juni, 2006 15:09, Blogger Sexy Sadie said...

Du gjør deg best som Elvis.

 
At 16 juni, 2006 11:00, Anonymous Anonym said...

Den anonymiteten din er vel kanskje ikkje heilt reel? "Alle" veit jo kven du er uansett;)
For øvrig trur eg kanskje det vert vansekelegare å blogga som guds sendebod om du "er deg sjølv"...

 
At 17 juni, 2006 23:59, Anonymous Anonym said...

Snever partiliste på den røystinga, du ...

 

Legg inn en kommentar

<< Home