august 28, 2006

adrenalin, blod, svette og tårer

Jaggu. Jeg hadde jo egentlig trudd jeg skulle sitte på en stol og se på hva som foregikk. Eventuellt var jeg forbredt på å få huden full under hormonelle raseriutbrudd og sånnt.

Jormora kommanderte meg til å hjelpe til. Det viste seg altså at det var vanskelig for mora både å trykke og å holde beina spredt på en gang. Derfor ba jordmora oss om å holde bena. (vi var to personer der, i tilleg til mora og proffene) Det blei derfor litt av en kraftanstrengelse for meg også. Jeg svetta og stønna, og når jordmora tok ned et fancy apparat fra veggen for å høre småens hjerteslag, så hadde vi sånn omtrent synkronisert puls.

Jeg hadde en av de enklere jobbene i rommet, men jeg tror jeg likevel bidro til å øke det generelle adrenalin-nivået.

Også er det jo premie.

Etter dette har jeg selvfølgelig ikke sovi så mye enda. Jeg vånker opp og har drømt at jeg har fått barn flere ganger om natta. Det er nesten sånn at jeg venter å våkne opp snart enda en gang.

Etiketter:

15 Comments:

At 28 august, 2006 16:43, Blogger Dadida said...

Ah. Tøffe Elvis!
Og troen på at den som er med bare skal sitte der som om det var en teaterforestilling, den syns jeg du skal viderebringe til alle som kan tenkes å skulle havne i lignende situasjon.

 
At 29 august, 2006 06:41, Blogger Milton Marx said...

Gratulerer. Er dog litt i tvil om hva man skal si til at Elvis Bling Laden har formert seg....

 
At 29 august, 2006 16:51, Blogger Mari said...

Gratulera! Er ungen fin?

 
At 29 august, 2006 20:05, Anonymous Anonym said...

gratulerer!

 
At 29 august, 2006 20:09, Blogger K for Kvinne said...

Kjempemessig - grattis!!!! Det er uvirkelig, sant?

Husker da jeg gikk fra sykehuset med den lille klumpen i armene. Ventet liksom at noen skulle rope meg tilbake hvert øyeblikk; Hey, hvor tror du du har tenkt deg med den ungen!? Kom og levèr tilbake straks!

Glad du ikke sier du skal ut og skyte bjørn, dog kraftanstrengelsen.... :)

 
At 29 august, 2006 22:20, Blogger VamPus said...

Øh? Å nei! Commie-helvete har formert seg?! Ok - gratulerer så mye! Skal se sneipen gjør opprør og melder seg inn i Høire ;-D

 
At 29 august, 2006 23:45, Anonymous Anonym said...

Nei, så trivelig! Bare husk å gjøre klart ganske tidlig hvem som er sjefen. :)

 
At 30 august, 2006 02:58, Blogger Dadida said...

VamPuuuuuuus:
Tror kanskje, skulle denne "Sneipen" melde seg inn noe sted, så var det værste enten likegydighet(som vi egentlig forstår), gir faen så lenge det gir meg goder, eller på godt norsk(les ditt) kalles høire.
Men, vi venter på Gud Bedres standpunkt her, har jeg forstått!

 
At 30 august, 2006 14:37, Blogger Fjeldstad said...

Grattis... Og det kan vel aldri kalles opprør å melde seg inn i høire, det er jo bare en forstyrelse i hue.

 
At 31 august, 2006 01:28, Blogger Elvis Bling Laden said...

ronj: alt er fint. Mora er uforskamma frisk og rask. Barn har sin farsk skarpe blikk og analytiske.. vel... lyder..
Dadida: heh. Ja. Det var.. vel.. spesiellt.
Milton: nei, si det. Kommunisme er ikke bare smittsomt, det er også arvelig!
Mari: Er du gal? Selvfølgelig. Sannsynlighvis den fineste som er laga hittils.
kee: takker.
Kvinne: jeg veit. Eller det var vel Ari Behn som mente han skulle hogge stein eller noe sånnt...? Jeg vil egentlig mest bare sitte å holde rundt og sånt, jeg. Men, men. Folk er forskjellige. Jeg er generellt glad for alle punkter hvor jeg ikke ligner på Ari Behn.
Vamp: Inn i høyre? Da blir han arveløs! høhø.. - "Du får ikke et øre av min gjeld!"
Tonje: jaja. Det er klart. Jeg trur han allerede veit klart og tydelig at det er han som er sjefen ;-)

Ellers: Min sønn melder seg ikke inn i høyre. Og hvis han nå skulle gjort det, så kan man alltids tolke det som litt sånn ungdommelig opprørstrang. Det får vi leve med. Da kanskje noen kunne begynnt å tjene litt ordenlige penger i den Bling-Ladenske familie også. Kan vi da annse den delen av diskusjonen for ferdig, og vende tilbake til den delen der hvor alle gratulerer meg med min fantastiske sønn? Takk.

 
At 31 august, 2006 23:37, Anonymous Anonym said...

Jeg skjønner at jeg ikke har fulgt med i timen, og at jeg er litt seint ute MEN:

Hurra for deg (dere!) og gratulerer så mye! :)

 
At 01 september, 2006 14:44, Anonymous Anonym said...

Eg har jo gratulert deg pr sms, men det gjeld vel ikkje før det er på nett også. Så gratulerer, til både deg og mora!

 
At 03 september, 2006 00:16, Blogger Hercules said...

sneipen må hete Montana! Og alle veit det.

 
At 10 september, 2006 22:40, Anonymous Anonym said...

gratulerer!

 
At 11 september, 2006 17:13, Anonymous Anonym said...

... og jeg er virkelig sent ute, ser jeg, men gratulerer! Kult. Håper det blir litt pappablogging innimellom :)

 

Legg inn en kommentar

<< Home