august 26, 2006

Et desperat rop om hjelp!

Jeg bor på Tveita. Eller, du kan godt kalle det for Trasop hvis du har lyst, men jeg har lest i boka til Øyvind Holen om Groruddalen at stedsnavn som gjelder er der hvor T-Banen stopper. Altså; jeg bor på Tveita.

Og det trenger ikke være så ille..? Jeg mener, det er i nærheten av skogen, kort vei til T-Banen, hage, plass og friskluft. En trenger jo ikke slutte å gå ut sjølv om en bor litt uttafor bykjærna? Og T-Banetilbudet blir jo bare bedre og bedre. Nå har jo sporveien med fanfarer og ståhei åpna den nye T-Baneringen. Stadig blir ting bedre.

Unntatt for meg.

Før T-Baneringen åpna, så gikk siste banen hjem klokka 00:42 om natta. Det er kjipt. Det betyr at hvis du er på en konsert, så rekker du å se oppvarminga, fem låter, og så måtte du løpe til banen. En skjelden gang, hvis det var noe som virkelig var vært det, så kunne jeg kanskje ta en taxi. Det koster omtrent 220 kroner fra sentrum og hjem til Trasop, og det er jo litt dyrt. Så det skal være verdt det. Andre alternativet? Vel, jeg kan vente og ta den første banen om morran, som går i seks tida, eller jeg kan sove hos noen snille som vil ha meg snorkende hos seg. (Ja, jeg er en snorker. En rabiat snorker. Du skal elske meg høyt for å holde ut å sove i samme rom som meg.)

Sporveien har lagt om tilbudet. Det burde kanskje være grunn til optimisme?

Nei.

Siste bane går nå, helt uten at de har gitt beskjed på noe annet vis enn sine websider, klokka 00:22. Fokkings 20 minutter tidligere. Farvell uteliv! Farvell seine møter! Farvell nattkino, danseklubb og konserter!

Hvis det er noen som har en billig leilighet eller hybel i nærheten av by'n, så vær så snill å skriv til meg!

Etiketter: , ,

7 Comments:

At 25 august, 2006 21:14, Blogger detvaralt said...

Danseklubb?

 
At 25 august, 2006 21:14, Blogger detvaralt said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 26 august, 2006 13:45, Blogger Elvis Bling Laden said...

danseklubb, baby! Discotek. Disco er så inmari anglosaksisk, synes jeg. Danseklubb er fint.

 
At 26 august, 2006 19:49, Anonymous Anonym said...

Disskotek!

Du kan kræsje på soffan vår.

 
At 27 august, 2006 00:15, Blogger Brage said...

Haha! Jeg må åpenbart elske deg jævlig høyt, mann! Du veit det alltid er plass i senga til Bragefar, Elvis. Så framt jeg er hjemme. (Når dette skrives er det ca. en halvtime sida Elvis sist spørte om å få gnukke seg mot meg, i min dobbeltseng)...

 
At 28 august, 2006 14:14, Anonymous Anonym said...

Og hvis Brage mot formodning ikke skulle være klar for gnukking en kveld, er der alltids plass i herberget på Tøyen:)

 
At 01 september, 2006 14:56, Anonymous Anonym said...

Eller du kan ta over leiligheta mi. Den ligger i storgata og er kjempefin. 2 soverom og stue og sånn. Og revolusjonære naboer. Si fra hvis du vil ha den, nesten gratis! Eller 8000 i mnd. Hilsen Anna

 

Legg inn en kommentar

<< Home