mars 28, 2006

Effektiviserings-heifallera

Jeg så V for Vendetta på Collusseum i går. Jeg likte den.
Opplevelsen minner meg merkelig nok om det gamle spillet State Of Emergency fra 2002. Det var inspirert av opprøret i Seattle mot verdensbanken i 1999, og var vel egentlig ikke så veldig bra, men.. Det var så jævlig kult at det blei lagd. Du er en revolusjonær som sloss mot urettferdighet og djævelskap, og dreper kapitalister, banker poltifolk og knuser banker og kjøpesentre. Følelsen jeg satt igjen med var;
- Jøss! Får de lov til å lage detta?!?

Litt av den samma følelsen er det over V for Vendetta. De driver lett maskert referering til anarkistiske tekster mens de slakter facister for fote på elegant Matrix-vis. Om den er bra? Jeg aner ikke. Men det er kult at den finns, og at den er fra 2006.

Uansett; Jeg var så satt ut da filmen var ferdig (og revolusjonen hadde seira) at jeg glemte igjen sekken min under setet. Jeg skjønte det da jeg sto på Majorstua T-Banestopp klokka gud veit hva på kvelden, og gikk tilbake for å hente den.

Det var stengt. Det var mørkt. Jeg gikk rundt hele Collusseum for å se etter liv, jeg banka på rutene og alt mulig, med eneste resultat at jeg missa banen.

Idag forsøkte jeg å ringe til Collusseum. Jeg slo opp i Gule Sider (jeg huska ikke åssen Collusseum staves - dermed utgår sms-katalogen) og fant nummeret under kino oslo. Når jeg sto i telefonkøen oppdaga jeg at nummerne til alle kinoene var identisk - Jeg sto i køen til billettbestillinga!

- Oslo Kinomategrafer, vær så god?

- Hei du, jeg heter Elvis Bling Laden, og jeg la igjen sekken min på Collusseum i går kveld..

- Åja, vent litt du, så skal jeg se etter på intranettet.

- På intranettet?

- Ja, det er en avdeling for hittegods på intranettet. Hvis de finner gjennglemte gjennstander i kinosalen, så registrerer de det på intranettet slik at jeg kan finne det.

- Eh.. Du har ikke et nummer direkte til Collusseum, du?

- Nei, beklager det kan jeg dessverre ikke oppgi.

- Det finnes ingen direktenummer? Ikke en vaktmester eller noe vaskemannskap eller noe sånnt?

- Nei, du beklager. Jeg har ikke lov til å gi deg det.

- Du har ikke lov til å gi meg det?

- Du skjønner, de som sitter i resepsjonen vil ikke måtte sitte å ta imot bilettbestillinger samtidig som det er kø foran skranken.

- Jamen, jeg vil jo ikke ha biletter! Jeg vil ha sekken min!

- Ja, jeg forstår. Men vent litt du; nå er jeg inne på hittegods. hvilken kino var det du sa du var på?

- Collusseum.

- Jaa... Det ser desverre ikke ut som om det er noe registrert her. Men det kan godt være at det er der likevel, men at de bare har lagt sekken i hittegods uten å registrere den.

- Men hva er da vitsen med hittegodt på intranett?

- Nei, det kan du si...

- Men kan jeg spørre, du; hvem er det som vasker for Collusseum, veit du det?

- Det er ISS

- Kanskje jeg kan ringe direkte til ISS, for å høre om de veit noe?

- Nei, du vet, de er jo ikke på jobb nå.

- jaja. Men hva gjør jeg da?

- Jeg ville nok forsøkt å dra ut på Collusseum og spørre om de har sekken din i skranken, jeg.

- Okei. Tusen takk for hjelpen, da!

- Ingen årsak, du! Bare hyggelig.

Etiketter: ,

6 Comments:

At 29 mars, 2006 08:52, Anonymous Anonym said...

Men fikk du igjen sekken din?

 
At 29 mars, 2006 13:36, Blogger Elvis Bling Laden said...

jada. Jeg måtte opp dit. Det var ikke noe problem når jeg først var der.

 
At 30 mars, 2006 04:04, Anonymous Anonym said...

Moralen er nok at man bør drite i å bruke sekk.

"La sekken ligge" blir en fin første mai-parole.

 
At 30 mars, 2006 05:24, Anonymous Anonym said...

Mm, lommene er en fin oppfinnelse.

 
At 30 mars, 2006 07:47, Blogger Elvis Bling Laden said...

Neida. Moralen er at de mongoene bør oppgi et jævla telefonnummer. Hvor vanskelig kan det gjøres? Hvis de oppgir et nummer til vaktmesteren på Collusseum, vil han i så tilfelle bli nedringt av folk som vil bestille biletter? ha-lo!

 
At 30 mars, 2006 09:26, Anonymous Anonym said...

Klart det er idiotisk å ikke oppgi et kontaktnummer for ting som *ikke* gjelder billetter, men lommer er allikevel en fin ting:) Med mindre du kler av deg inne på kinoen, glemmer du ikke klærne sånn uten videre ...

Men sekk er klart greiere enn håndveske, i alle fall. Mest fordi det gir deg to ledige hender om du trenger det.

 

Legg inn en kommentar

<< Home