mars 21, 2006

Dagbladets redaktør?

Dagbladet sliter. De fyrer redaktører ang mass og har det generelt vanskelig med seg sjølv. Resten av medianorge fryder seg (untatt VG, for de holder på på samma måten) og er fulle av gode tips til Dagbladet. For oss som holder oss med andre aviser, (nåvel, jeg leser de på den lokale pøbben) så kan det være interessant å se at Morgenbladet anbefaler Dagbladet å ansette Klassekampens redaktør bjørgulf Braanen. (Her!)

"Det finnes en person som kan gjøre Dagbladet til en ledende dagsavis for radikale lesere i Norge. Han arbeider i dag for en bred samlet venstreside i en avis som har et håpløst navn og ufortjent få lesere. Han har arbeidet for å lege sårene mellom SV-ere og AKP'ere fra 70- og 80-tallet. Han er et politisk dyr med en liberal grunnholdning og har til overmål et kulturelt sinn."

Braanen på sin side er ikke interessert, for, som han sier til Kampanje.com,
– "Går man inn i denne jobben nå, blir man drept av nye opplagsfall. Dagbladet skal synke mye mer, før det utvikler seg en linje internt og i styret som kan gi avisa fremgang"

Greit. Dagbladet trenger en radikaler. En mediemann. En som har et håpløst navn og ufortjent få lesere. Et politisk dyr med en liberal grunnholdning og et til overmål kulturellt sinn.

Unnskyld meg, men skjeldent har jeg sett noen jobbannonse noen gang som i så stor grad henvender seg direkte til MEG!

Jeg jobber for tiden i et spennende og uhyre moderne medieprosjekt (bloggen min), og jeg har nylig blitt beskrevet som liberal. I tilleg kan jeg nevne at jeg har veldig gode kontakter med helt sentrale maktpersoner, og grasrotgrupper og pøbel av forskjellige slag.

Jeg blir ofte sett på som en fargeklatt, og mine venner omtaler meg som effektiv, til å stole på, og ikke redd for å ta nye grep. Jeg er dessuten villig til å ta jobben hvis noen virkelig nøder meg.

Kilder: Kampanje, og Propaganda, og Morgenbladet.

11 Comments:

At 22 mars, 2006 01:54, Anonymous Anonym said...

Ja! Elvis Bling Laden som Blabla-redaktør -- det kunne fått til og med meg til å begynne å lese den papirrya igjen:D

 
At 22 mars, 2006 02:48, Blogger Elvis Bling Laden said...

takker og bukker :-)

 
At 22 mars, 2006 10:17, Blogger Magnus said...

Hahaha, med Transmetropolitan som journalistisk førebilete! Framtida er lys.

 
At 22 mars, 2006 15:49, Anonymous Anonym said...

Haha, jeg støtter ditt kandidatur!

 
At 22 mars, 2006 15:57, Blogger Brage said...

Greit, du tar Dagbladet så tar jeg Klassekampen.

 
At 22 mars, 2006 19:30, Blogger butleninwasentdead said...

Jeg stemmer for at Brage tar RUs blekke Rebell, så kan jeg ta KK, det første jeg gjør er å sparke Rønnsen så hardt at han hoster opp ballene sine, så inviterer jeg Aslak Nore tilbake på jobb bare for å "miste" ham ut av kontorvinduet mitt når han dukker opp på jobb (KK ligger i 6 etasje)

 
At 21 desember, 2006 20:43, Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 29 desember, 2006 17:45, Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 01 januar, 2007 19:15, Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 08 januar, 2007 13:31, Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
At 10 januar, 2007 12:24, Anonymous Anonym said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 

Legg inn en kommentar

<< Home