august 22, 2006

Kjæresteloven

I forrige uke kom en engel til meg på soverommet mitt. Hu sa at mitt navn skulle bli kjent blandt alle verdens folkeslag. Jeg skulle gå opp i Ekebergskrenten og finne en hule. Jeg skulle gå inn i hula, finne en kiste. Inne i kista skulle det ligge sju gullplater, med inskripsjoner fra gud.

Dette manuskriptet blei lagt til side av Moses da han publiserte Moseloven. Deler av manuskriptet er stjælt av Fariseere under frakten til Norge. Hvis jeg viste de orginale gullplatene til noen, sa engelen, så ville Gud bli skikkelig sur og kanskje finne på noe kjipt. Likevel trur jeg hu ville finne seg i at jeg publiserer de tekstfragmentene jeg sitter på her på bloggen.


Kjærsteloven

§1.1 Den nåværende kjæresten er penest. Det er ikke lov til å anntyde noe annet.
§1.2 Den nåværende kjæresten er best i senga. Det er forbundet med straff å bryte dette budet.
§1.3 Den nåværende partner har mest attraktiv kropp. Eventuelle skavanker (f.eks. pukkelrygg, mikropenis, manglende lemmer eller dawns syndrom) gjør bare partner mer attraktiv.
§2.1 Det er ikke lov til å ha sex med andre mennesker mens man har en kjæreste.
§2.2 Hvis så likevel skulle skje, må all sosial kontakt med uvedkommende seksualpartner brytes før tilgivelse kan finne sted.
§3.1 Det er ikke lov å snakke om tidligere seksuelle prestasjoner og eller erobringer.
Tidligere
§3.2 Det er ikke lov å spørre om tidligere seksualpartnere, eller antallet på dem.
§3.2 Skulle spørsmålet likevel forekomme, anbefales svaret sju (7). Dette gjelder uavhengig av alder og eller andre åpenbare logiske svikter.

Ved Brudd
Ved brudd må rollene fordeles mellom a) dumper og b) dumpet. Det anbefales å påstå at partene har "blitt enige i det", men innbyrdes vil likevel rollene utmeisle seg, hvis det skulle synes uklart.
Dumpet har spesielle rettigheter.

Retten til en lengre periode sinnsykdom, hvor venner (eventuellt venner av paret) forventes å stille opp til sinnsyke tidspunkter for å skjenke dumpet, og eller bidra med skulder til å avgråting.

Den sinnsyke perioden regnes ut etter følgende nøkkel:

Et års aktivt samvær gir retten til en måneds sinnsykdom. Er perioden kortere enn ett år, gir en måned rett til en ukes sinnsykdom.

En måneds sinnsykdom kan byttes ut med en ukes rablende hoppende kokoliolaodi sinnsykdom.

Retten til førstevalget ved fordeling av utesteder og andre steder paret har vanket.

Retten til økt forståelse ved èn (1) gang å bryte med kjæresteloven og Dumpers rettigheter, ved f.eksempel å skjelle ut Nye dumpers partner, ha seksuell kontakt med Dumpers nære venner og eller familiemedlemmer, eller snakke nedsettende om Dumpers genitalia og eller seksuelle prestasjoner.

Strafferamme ved brudd av kjærsteloven:
Utroskap

tap av annseelse blandt venner av paret
tap av annseelse i egen vennegjeng
tap av retten til å omgåes venner av paret
tap av retten til å gå på sjekkern uten at bekjente vil måtte fortelle de potensielle stygge historier om ditt tidligere kjærlighetsliv.

Etiketter: ,

10 Comments:

At 22 august, 2006 08:21, Blogger K for Kvinne said...

Trenger du trøst?

 
At 22 august, 2006 09:34, Blogger Elvis Bling Laden said...

neida, det går bra. Men takk ;-)

 
At 22 august, 2006 11:39, Blogger butleninwasentdead said...

Fantastisk, hvis jeg hadde visst om dette hadde livet mitt vært så mye enklere. Sier loven noe om hva som skjer hvis du er ustadig dritings, nærtagende og skjeller ut kjærsten uten grunn. Hvordan gjør man bot? Ikke at jeg har gjort dette i det siste, men det har vært et tilbakevendende problem.

 
At 22 august, 2006 12:57, Anonymous Anonym said...

Heh, jeg trur jeg har etterlevd kjærestelova omtrent like samvittighetsfullt som moselovene.

Paragrafer jeg har forbrutt meg mot:

§2.1 - Men jeg har aldri vært utro.
§2.2 - Se over.
§3.1 - Men man ser jo folk litt an ... Og velger sine ord med omhu.
§3.2 - Heh ...

 
At 22 august, 2006 18:04, Blogger Dadida said...

Fabelaktig loverk. Hils henne og si det er du snill!

 
At 23 august, 2006 18:46, Blogger Elvis Bling Laden said...

Tiram: Jaggu. Jeg måtte vri hjernen til fantasiens mest grisete yttergrenser for å klare å forstå hva du prata om her, men det sa pling tilslutt. Men jeg er altså enig. Paragraf 2.1 skal være "Det er ikke lov til å ha sex med andre mennesker mens man har en kjæreste, med mindre kjæresten selv er tilstede under akten."

Kan det stå sånn?

 
At 23 august, 2006 19:02, Anonymous Anonym said...

Altså: Hvis du blir tatt på fersken er det greit???

 
At 24 august, 2006 09:16, Anonymous Anonym said...

Måtte du vri så mye da, Elvis? :D

Men jeg sliter fremdeles litt. Hva med:

§ 2.1: Det er ikke lov til å ha sex med andre mennesker mens man har en kjæreste, med mindre kjæresten selv synes det er helt greit.

(Merk deg det moderate bokmålet der.)

Ikke at gamle brudd på kjæresteloven er det som bekymrer meg mest - trur jeg ... Hvor lang er foreldelsesfrista, og hva slags strafferammer snakker vi om her?

 
At 24 august, 2006 12:59, Blogger Elvis Bling Laden said...

Altså; poenget er jo nettopp det at "...med mindre kjæresten selv synes det er helt greit." BRYTER med kjærsteloven. Det er absolutt ikke å tilråde å gå inn på denslags lovbrudd. Da er man i forhandlingssituasjon, enten i ferd med å BLI kjærester, eller iferd med å SLUTTE å være kjærester. Det er selvfølgelig helt i orden hvis man er i en prosess med å bli kjærester, men da sier det seg sjølv at kjærestelovens strengeste paragrafer ikke har trådt fullt i kraft enda.

 
At 24 august, 2006 13:23, Anonymous Anonym said...

Trur jeg dropper den der, jeg -- er jo du som har fått en åpenbaring tross alt:)

 

Legg inn en kommentar

<< Home