februar 27, 2006

Vold og tagging

Hvor jævli bra æ'kke idèen? Et dataspill som går ut på at du skal løpe rundt å tagge, klistre klistremerker og plakater, og lage piecer mens du forsøker å ikke bli tatt av snuten? Det høres jo helt rått ut! Jeg har levende minner av å ha diskutert det for årevis sida, med min kompis som driver drittspill.

-Hei, hvor rått hadde det ikke vært med taggespill? Litt sånn Grand Theft Auto bare med graf?

Jeg blei ganske fornøyd når jeg da hørte at Marc Ecko var i gang med produksjonen av Getting Up.

Enda bedre; Talib Kweli spiller hovedpersonen, masse rå musikk, og en masse graf-legender som er innvolvert i utviklinga av spillet.

Åssen er det mulig å gjøre det til et drittspill?

Jups, da. Slossing. Helt legendarisk døv slossing. Klikk på høyre og venstre musknapp sammtidig som du veksler mellom "A" og "D" knappen, og så bryter du med karen. Kjipt kjipt kjipt. For det første; hva i alle dager har slossing å gjøre i et spill om graf? For det andre; når du først skal ha slossing, hvorfor skal du på død å liv ha så jævla døv slossing? Gud bedre.

Ikke for det, det er døv slossing i en masse kule spill også, (Zelda the wind waker, Prince of Persia Sand of Time, pluss pluss), men da må det være noe annet spillet egentlig fokuserer på. Jeg har ellers noen gode idèer på hva det kunne vært i et graffiti-spill. Spillprodusenter; det er bare å spørre!

Etiketter: