oktober 29, 2008

Gatas Parlament på dagsrevyen

Jeg kan ikke se noen grunn til ikke å skrive om Gatas Parlament. Sånn bortsett fra at leserne synes å være mer intressert i helt andre ting, men faen heller... Jeg skal jo ikke være helt jævla hore heller. Jeg har min integritet i orden, og skriver derfor om Gatas Parlamang hvis jeg har lyst til det.

Denne singel'n er gitt ut av Press (Redd Barna ungdom), og kan fåes tak i her. Du kan melde deg inn, få den i posten, bare laste den ned, stoppe meg på gata, eller hva som helst. Uansett, altså; formålet er å få deg til å skrive under på oppropet nestekjærlighet.no, pluss at vi selvfølgelig vil ha deg til å hoppe opp og ned, nikke med hodet, glise beundrende, og/eller andre aktiviteter med positive gode følelser knytta til min person/Gatas Parlament/lignende.

Det er den tredje varianten av denne låta som nå er gitt ut på singel. Den første blei laga som bestilling til radioprogrammet Ukeslutt, som et slags innlegg i debatten om asylpolitikken. Vi har gjort lignende prosjekt med NRK PeTres program Osenbanden, hvor vi har laga aktuelle låter hver uke. Det har vært moro. Den siste låta i det prosjektet sendes neste onsdag.

Her er fra nyhetene:

Etiketter: , ,

4 Comments:

At 30 oktober, 2008 17:17, Anonymous Anonym said...

Ikke til forkleinelse for Gatas, dere er jævlig flinke :), men jeg gremmer meg litt over NRKs dekning. Viss man bare så Lørdagsrevyen, virka det som en Gatas-konsert hvor det tilfeldigvis var med noen "drevne aktivister". Papiravisa Aftenposten hadde faktisk bedre TV-dekning. NRK burde skjemmes litt.

Men det var en bra demo :) Neste gang gjør vi det enda bedre, og får med oss et 4-sifra antall i toget!

 
At 30 oktober, 2008 20:48, Blogger elling said...

jojo, det er klart. Men hvor ofte er en demo (som bare er en demo) på dagsrevyen? Pressa synes jo ikke det er en sak at det er 750 demonstranter på gatene mot regjeringas asylpolitikk.

Alternativet er selvfølgelig å få juling av polti, men det er så fryktelig anstrengende, og det tar så lang tid, og dessuten får man juling og blir taua, og det ender opp med å være enda mindre politikk i reportasjen likkavæl ;-(

Eller vi kan lage naken-demonstrasjon sånn som de gjør i danmark eller england, men det er så jævlig kalt, og da risikerer jeg å få bilde av tissen min på TV.

Eller så kan vi være 10 000 mennesker. Det er helt utrolig mye jobb, og sannsynlighvis får vi det ikke til i en sak som detta likevel. Også får vi en nyhetssak som er kortere enn den som var, og som har et intervju med foreksempel biskopen.

Det er ikke så lett, detta. Jeg foretrekker at det er _meg_ på TV ;-)

 
At 31 oktober, 2008 10:09, Blogger Ronny K said...

En ting er å få bilde av tissen sin på TV, men å få bilde av tissen sin på TV når det er så kaldt som det er nå... -Pinlig, pinlig

Nei, tror dere gjorde en riktig prioritering - Godt jobba!

 
At 31 oktober, 2008 11:34, Anonymous Anonym said...

Blei jeg misforstått nå? Jeg meinte da ikke at Gatas ikke skulle vært på TV! Erru gæern :) Og jeg er veldig glad dere stilte opp! Jeg er bare litt oppgitt over at NRK klarte å framstille det såpass skeivt som de gjorde. Aftenposten klarte jo tross alt å få med seg både Gatas og at det hadde vært demo :)

Men NRK klarte jo å få med rumpa mi, da -- det skal de ha.

 

Legg inn en kommentar

<< Home