mars 26, 2006

K6001-telefon

Denne Sony Ericsson telefonen var på tilbud da min forrige Nokia tok kvelden. (selfvølgelig på det minst gunstige tidspunktet mulig)
Det er begrensa hvor mye spenn jeg gidder å bruke på sånnt, så kjøpte jeg den billigste som hadde et ordentlig kamera. Den heter K6001, og den har et fett kamera, innebygd radio som funker med øretelefoner, en (bittelinten) MP3-spiller, og det kuleste av alt; Videosamtale! Det at det er to kameraer, ett bak, og en foran. Så kan jeg se video av den jeg snakker med mens jeg ringer. Det er jo helt science fiction. Hva vil ikke det gjøre for framtidas telefonsex? Jeg bare spør.

Problemet er selvfølgelig at jeg til dags dato bare veit om èn person som har videosamtale på telefonen, og det er en seksti år gammel skjeggete mann. Jeg har brukt videosamtale med en ettåring hvis favorittleke er telefon, og det var ganske morsomt. Så kan vi vinke og sånn. til den skjeggete mannen.

Telefonen høres jævlig fet ut, og det er litt av problemet med den. Alt som bør være på en telefon er der. Men..

Knappene hadde vært perfekt hvis jeg hadde dobbelt så små fingre, og kanskje noe høyere utvikla finmotoriske evner. Jeg trykker feil ofte.

Den knappen som er øverst til høyre, over "c". Dens funksjon på forsida er å koble på internett. den kommer jeg borti hele tida, så maskinen vil stadig vekk på internett. Det vil jeg selvfølgelig ikke gjøre. Faktisk så bruker jeg aldri funksjonen, fordi internett ser så stygt ut i default browseren etter at jeg har testa OperaMini. Når jeg da skal trykke på "avbryt" igjen, så må jeg trykke på den samme knappen jeg kom borti tidligere, som gjorde at telefonen begynnte å koble seg til. Hvis jeg da skulle trykke på "avbryt"knappen flere ganger (som jeg gjerne gjør, sammtidig som jeg gir telefonen muntlig beskjed om hva jeg synes om dens aktiviteter), så risikerer jeg at den samme knappen kobler meg på internett igjen. Superknotete.

For å starte OperaMini, som er det jeg bruker hvis jeg frivillig skal på internett, må jeg inn i "filbehandling", velge "programmer", og så velge OperaMini. Det tar 13 trykk.

Når skjermsparern er på veit jeg ikke om tastelåsen er på. hvis jeg trykker inn joysticken kommer jeg inn i menyen, og da må jeg tilbake igjen for å ringe. Ofte låser jeg opp tastelåsen og ender med å låse den igjen istedenfor. Kjedelig.

For å skrive tekstmeldinger bruker jeg fire trykk, og det er jo ålreit i seg sjølv, men det føles litt treigt at hvert trykk tar nesten et halvt sekund å utføre. (det finnes en metode å begynne å skrive på to trykk, med joysticken, men jeg bruker den ikke. Sannsynlighvis fordi det blir for vanskelig å huske.) Ordlista tar litt tid å venne seg til etter å ha brukt nokia i alle år, men det går seg til. Men hvis jeg har forsøkte å skrive et nytt ord, og vil lagre det i min ordliste, så trenger jeg å få opp alternativet "stav ord". Måten å gjøre det på er å taste en hel masse "wxyz" sånn at jeg er sikker på at det ikke ligner på noe i ordlista mi. Når jeg da endelig får opp "stav ord" og klikker det, så må jeg viske ut alle de bokstavene jeg har skrivi til nå. Jævlig knotete.

Det er heller ingen effektiv måte å slette meldinger jeg svarer på; derfor hoper innboksen seg opp, og jeg må inn å slette hver enkelt melding når jeg får melding om at det ikke er plass til mer.

Jeg bruker også Vyke, fordi jeg er en sleip jævel. Operativsystemet på det er ikke så veldig bra det heller, men med de penga jeg sparer på det føler jeg det er verdt det. her er en omtale i Digi.

Søte jenter med G3-nettverk bees ta kontakt.

3 Comments:

At 27 mars, 2006 08:45, Anonymous Anonym said...

Hæ?
Har dem fått kameraer på de bærbare telefonene også nå?

 
At 27 mars, 2006 11:57, Blogger Elvis Bling Laden said...

jeg veit. hva skal det neste bli? Hva er egentlig framtida for personsøkeren nå?

 
At 27 mars, 2006 20:10, Anonymous Anonym said...

Nei, verden er på vei nedenom og hjem.

Send en teleks når du vet mer.

 

Legg inn en kommentar

<< Home