mai 30, 2006

Folkefest for angrepet

Dette har jeg saksa fra en annonse i Aftenposten 29. mai.

Det er altså noen musikere som er konfortable med å stille opp for å feire forsvarets nye mordvåpen. Og det er ikke lenger noen voldsom tvil om at forsvarets båter har blitt brukt til å frakte amerikansk militært utstyr til Kuwait under invasjonen av Irak.

Dere bør ha fått mye penger!

    Folkefest for angrepet



    HAR DU PLANER 1.JUNI?
    Mira Craig, Ravi, Bertine Zetlitz, og forsvarets stabsmusikk er noen av de som feirer hjemkomsten av FORSVARETS nye toppmoderne fregatt denne dagen. Bli med på folkefesten i regi av FORSVARET du også! Vinnere av grand prix junior,
    Sara Salami og brasirkus, forsvarets stabsmusikk med solister Tine Thing Helseth og Halvdan Sivertsen.


- Det er gjevt å få den første av fregattene til Norge, sier konsertens konferansier, Arne Hjeltnes.

Skikkelig gjevt. hore!

Etiketter: ,

12 Comments:

At 30 mai, 2006 00:43, Anonymous Anonym said...

Eh, faen -- jeg var sikker på jeg hadde lest feil i farta da jeg så dette på en plakat for et par dager sida.

At forsvarets stabsmusikk stiller er vel kanskje ikke så rart, men SVere som Sivertsen burde skjemmes.

 
At 30 mai, 2006 15:58, Blogger Sexy Sadie said...

Også Mira Craig da. Vi får håpe hun ikke brekker knærne den her gangen....

 
At 30 mai, 2006 21:33, Blogger Elvis Bling Laden said...

Tiram: jups, da. Jeg tipper vel at verken Sara Salami, Bertine Zetlitz eller Ravi er spesielt glad i krigen mot Irak. Ravi har sågar vært med på antikrigsmarkeringer, og hvis jeg ikke husker raviende feil, så var han med på tellhim.no initsiativet også.
sadie: når det gjeder mira, så er jeg _litt_ mindre overraska. Likefullt er jeg overraska. Hu har jo framstått som en av de mest pengegriske artistene som er om dagen etter alle konfliktene med managementet sitt og avlysning av "billige" konserter, men likevel.. Hu er jo litt hiphop, og dessuten (såhvidt jeg forstår) oppvokst i trinidad/tobago/norge. Men det er mulig hu også er litt USA, og det gjør det litt annderledes. Men jeg nekter å tro at hu støtter krigen. Hu er anti-bush som alle oss andre, bankers!

Jeg liker detta skikkelig dårlig. Jeg håper noen kan fortelle meg at jeg har misforstått et eller annet.

 
At 30 mai, 2006 23:44, Anonymous Anonym said...

Hm. Kanskje de skal fortelle fra scenen hva de mener om krig og sånn dritt? Sent Ute skulle stått på plakaten der, så skulle vi jaggu gjort det!

Men jeg tviler på at de artistene der kommer til å gjøre det. :-/

 
At 31 mai, 2006 06:51, Anonymous Anonym said...

knut nærum hadde en utrolig avante garde kommentar til dette. fuck artistene. mira craig suger maks uansett.

 
At 31 mai, 2006 08:37, Anonymous Anonym said...

Det er jo i det heile tatt et litt merkelig arrangement. Når begynte Forsvaret å kjøre fest fordi det er en båt ventende hjem, liksom? Og "folkefest", attpåtil.

Jeg tipper fleire av disse artistene ville fortalt deg at det "bare er en spillejobb" hvis du spurte dem. Det minner litt om når A-ha (trur jeg det var) blei overraska over at folk oppfatta det som støtte til partiet da de spilte for Høyre. A-ha-gutta meinte det bare var en spillejobb, og at de hadde stilt opp for hvem som helst som betalte. Mulig det, men hvor snøblind må du være for ikke å skjønne hvordan det ser ut fra utsida?

 
At 31 mai, 2006 12:01, Blogger Dadida said...

Også Sara Salami da... Hun er jo raddis...

 
At 31 mai, 2006 16:54, Anonymous Anonym said...

du skal se det hele er en venstremusikalsk konspirasjon. De planlegger nok å gjøre det om til den antirkigsgigen. eh. not.

 
At 01 juni, 2006 13:02, Blogger Elvis Bling Laden said...

notorious r: Jeg håper det. Da trekker jeg i såfall tilbake min moralske fordømmelse
Christian Jacobsen: Jaha? På TV, eller et sted jeg kan få se?
Hvis du likevel ikke liker Mira, så er det vel ikke noe stort problem. Personlig er Mira Craig-skiva en av mine favorittskiver det siste året. Jeg synes den er fantastisk! Desto døvere er det med den slags prostitusjon.

Tiram: jeg veit, det er veldig rart. Når det gjelder folk som stiller opp for partier, så ER det jo selvfølgelig spenn i det. Og det er ikke sånn at RV står med stinn lommebok og heller vil booke dem, liksom. Jeg har booka musikere rett til RV valgkamp i det de går av scenen på arbeiderpartikonsert jeg, altså. Jeg skjønner jo åssen det er, og en må jo ha spenn til husleia.. Men liksom.. På plakaten her er det bilde av "stjernene", Mira Craig, Bertine Zetlitz og Forsvarets Nye Fregatt, liksom. Åssen selskap er det? Jeg skammer meg på dems vegne.

Dadida: Hu vanker ihvertfall i litt sånne miljøer.

Manilever: Det hadde vært fett! Men hvis forsvaret er smarte, så har de skrivi det i kontraktene at ingen skal si noe stygt om forsvaret. Da blir det kontraktsbrudd hvis noen sier noe. Jeg tipper vel det.

Hvis de ikke har gjort det, så kan det jo hende. Det hadde vært jævlig gøy. Jeg husker jo det rockebandet som spilte for FRP og begynnte å skjelle dem ut fra scenen. De fikk jo heller ikke spenn, men det var liksom 10 000.

Jeg ville tru at på dette arrangemanget snakker vi godt over 100 000 for de store artistene. Kanskje enda mer.

På en måte er det jo av de bedre måtene jeg kan tenke på at forsvaret kan bruke penga sine på.

- Ikke skyt Irakere! - Gi heller spenna til Bertine!

 
At 01 juni, 2006 19:15, Anonymous Anonym said...

Elvis: i den siste boka hans med tegninger fra gamle dager. Og nå irriterer det meg langt mer at jeg ikke hverken finner noen komplett Nærum-bibliografi på nett, eller boken i bokhyllen, enn at Mira Craig deltar på forsvarets jubalong.

Uansett, en sangerinne på et podium, klar til å opptre foran horder med nazister. Til en rapporter sier hun noe som «Jeg vet ikke så mye om krigen og heier ikke på noen, men jeg håper det blir en god krig»

Fatter ikke at du kan se et fnugg av fantastisk i Mira Craig, men smaken er jo som rompa.

 
At 01 juni, 2006 19:17, Anonymous Anonym said...

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1653199&rom=MP

«tenk at det nytter» het den.

 
At 22 august, 2009 16:41, Anonymous Anonym said...

Jeg synes nok en del av disse kommentarene er blottet for innsikt og samfunnsforståelse. Forsvaret i Norge har et slikt arrangement for å vedlikeholde og utvikle goodwill hos den norske sivilbefolkningen - og det er en slik stor og flott konsert med på å skape. All honnør til flinke og superprofesjonelle Forsvarets Stabsmusikkorps: bedre blåserensemble skal Europa se lenge etter.

Så enkelt er det.

Vennlig hilsen Christiane, Frogner

 

Legg inn en kommentar

<< Home