mai 25, 2006

innsjekkingsparanoia

Siden 11 September har vestens regjeringer bestemt seg for at vi skal være så redde for terror som mulig. En av de mest irriterende resultatene av dette er sikkerhetssjekkene på flyplassene. Innenlandsreisende er farlige nå. Det er en enorm fare for flykapringen, må vite. Det er sikkert en utprega fare for at arabiske terrorister skal fly et SAS-fly inn i regjeringsbygget.

Det finnes kniver i plast og det finnes tilogmed skytevåpen spesiellt produsert så det ikke skal synes når du går igjennom en sikkerhetssjekk. Det viktigste resultatet er altså at de skaper køer og irritasjon når vi skal fly. Nå har de nylig innført en regel som sier at man må ta lap-top'en ut av sekken sånn at de kan kjøre den igjennom gjennomlysninga separat.

Praktisk.

Etiketter: ,

16 Comments:

At 26 mai, 2006 19:17, Anonymous Anonym said...

Så alt jeg har hørt om at røntgenapparatur kan være kjipt av magnetiske årsaker er bare pølsevev?

 
At 26 mai, 2006 19:35, Anonymous Anonym said...

Jeg pakka den bærbare i bagasjen som skulle sjekkes inn nettopp for å slippe det ekstra maset. Men hva i alle dager trur de egentlig det er godt for?

 
At 27 mai, 2006 11:54, Blogger Lars said...

Det litt morsomme er at sikkerheten på flyplassene i de landene araberne og andre potensielle (?) terrorister gjerne kommer fra ofte er heller laber. I Teheran må man for eksempel gå gjennom sikkerhetskontrollen for å komme til Iran Air sitt billettkontor... Heller ikke veldig praktisk, egentlig.

 
At 27 mai, 2006 13:04, Anonymous Anonym said...

ivers: Hva? Hvorfor forteller ingen meg noenting?
Tiram: Det beste er når du har pakka sekket hardt-hardt, med PCen bak de brukte underbuksene du skal ha med deg hjem etter en ukes hotellopphold. Det er terrortrussel for deg, det.
Lars: hehehe.. mest mulig sikkerhetkontroller er bra for freden. Uansett hvor, egentlig.

 
At 27 mai, 2006 14:04, Anonymous Anonym said...

Araber'n som ville reise til Paradis med Cato Air flyet ved Bodø hadde med seg både kniv og øks. Evenes hadde ikke metdetek da. Men alt dette bryderiet startet før 11.9, og det palestinerne vi kan takke. Så tusen, tusen, tusen takk Arafat! Måtte du brenne i helvete til evig tid, din jævel.

 
At 27 mai, 2006 15:00, Blogger Elvis Bling Laden said...

theo: jo, men de strammer jo stadig inn reglene. du kan jo ikke forlare det med han gærningen med øksa?

 
At 27 mai, 2006 16:58, Anonymous Anonym said...

Terroristene er skummelt tilpasningsdyktige, og hvem vet; kanskje noen i en bar overhørte et troverdig rykte om at bæddiene stapper C4 inni laptops? Ricard Reid prøvde seg jo med en skobombe. En sko! Stakkars screen'ere, håper de får smusstillegg...

 
At 27 mai, 2006 22:08, Anonymous Anonym said...

Kan man ikke bare putte en arbeiderpartimann fra Helgeland med bart på alle flygninger, som sikkerhetsutstyr?

Helt seriøst: Jeg blir ufattelig irritert på det der med laptopen. Vurderer å slutte og fly, og heller ta toget neste gang jeg skal til Tromsø.

 
At 28 mai, 2006 00:28, Blogger Elvis Bling Laden said...

theo: du er mer liberal enn meg. jeg har problemer med sympati med vektere. jeg er rett og slett en hater. en av mine dårligste trekk.
john: jeg tar alltid tog til tromsø uansett! jeg liker meg så godt på togstasjonen der oppe.

 
At 28 mai, 2006 11:38, Blogger Dadida said...

Mine øyne ble avbilda, øye for øye, av en stor, dog vakker vakt på vei inn til Newark i fjor våres - sukk!

 
At 28 mai, 2006 13:24, Anonymous Anonym said...

Uffda, kanskje best at jeg ikke forteller hva jeg jobber med... Ikke hat, Gud Bedre, jeg var selv full av fordommer til Bandidos, men noen av dem er jo helt okey.

 
At 28 mai, 2006 21:44, Blogger Elvis Bling Laden said...

Theo: Altså; jeg er litt treig i topplokket. Du er en vekter, og medlem av bandidos? Eller du er en vekter og gjør (en litt ironisk og snerten) sammenligning med bandidos? eller er du rett og slett bandidos og sammenligner dem med vektere?

Du skjønner - jeg tror ikke jeg har skrivi noe om bandidos. Jeg har ikke nevneverdig sans for dem heller. Eller den andre gjengen. Men jeg har et par historier på lager om både HA og Bandidos, da, så jeg har vært inne på tanken.

 
At 29 mai, 2006 03:45, Anonymous Anonym said...

JERNBANESTASJON JERNBANESTASJON JERNBANESTASJON!!! Ikke togstasjon. Kremt.

Dessuten går det helt fint å ta toget til Tromsø (nesten). Du tar toget til Fauske og bussen videre fra Fauske til Tromsø.

 
At 29 mai, 2006 08:02, Anonymous Anonym said...

Hvilke skytevåpen er usynlige på røntgen? Jeg tror du har gått på en røverhistorie her... :)

 
At 30 mai, 2006 18:13, Blogger k said...

jeg er geolog. Derfor har jeg ofte med meg stein og hammer og meisel og andre farlige saker. Disse må av sikkerhetsgrunner pakkes i innsjekket bagasje.

Flaskene fra taxfreen, derimot...

Jeg kom fra London og skulle sjekke inn igjen på Galemoen og spurte om jeg skulle sende de to flaskene (man er eff så lovlydig) som innsjekket bagasje, siden de også er tunge ting man kan slå folk med. Neida.

Moralen er: Skal du slå ned noen ombord i et fly, kjøp stor flaske.

 
At 30 mai, 2006 19:11, Anonymous Anonym said...

Ikke bare er tollfrivarene tunge, men kakker du av ei (tømt) flaske har du et skarpt og skummelt stikkvåpen og.

 

Legg inn en kommentar

<< Home