oktober 10, 2006

politisk identitet

Jeg blei utfordra av Brage, og jeg kommer til å tenke på en passelig hevn. Magnus, og

1) Politisk ideologi du forfekter?
Jeg er kommunist.

2) Politisk ideologi du forakter mest?
Jaggu. Nei. JO. Det er de som mener motsatt av meg. Ideologi som er inspirert av Satan og ikke av Gud.

3) Materialist eller idealist?
Jeg er materialist.

4) Plikt- eller konsekvensetikk i politikken?
Skjerpings! Ser jeg ut som en jævla akademiker?

5) Politisk oppvåkning?
Jeg fikk en åpenbaring av gud. Hu sa "Du skal ut på gata å forsvare Blitz", og sånn blei det. Det må ha vært mot slutten av 80-tallet en gang.

6) Politisk detour?
Bah! Nei.

7) Enkeltperson som påvirket deg politisk?
Gud. Og litt en kar som het Goffen i ungdommen.

8) Bok som påvirket deg mest politisk?
Familien, privateiendommens og familiens opprinnelse, Friedrich Engels

9) Største bristen i den politiske ideologi du forfekter?
Kommunister. De er forferdelige. De lukter vondt, ser ut som dasser, og de kan ikke danse. Virkelig. Det er utrolig.

10) Viktigste politiske enkeltsak?
Den er vrien. Jeg har vært opptatt av situasjonen for de Afghanske flyktningene i år, men det er jo litt hva jeg personlig har jobba med. Det gjør det ikke automatisk til den viktigste saken, sjølv hvor viktig jeg er. Jeg trur den viktigste politiske kampen som foregår i Norge nå, er motstandet mot USA-imperialismen. Jeg innser at det er et litt kjedelig og ganske forutsigbart svar, men skitt au.

Etiketter:

1 Comments:

At 17 oktober, 2006 20:51, Anonymous Anonym said...

9) *fnis*

 

Legg inn en kommentar

<< Home