september 02, 2006

Antirasistisk bloggstafett oppsummert

Jaggu. Det har ikke vært min mest aktive periode, men jeg har gyldig grunn. Jeg har hatt annet å drive med.

Men det er så. På bloggen er det morsomste jeg har drivi med den siste måneden har vært å sette i gang den Antirasistiske bloggstafetten sammen med Brage. Den var inspirert av websida www.ladembli.no, som er et kulturopprop til støtte for Afghanernes sak. Jeg oppfordra bloggere til å si sin mening om norsk asyl og flyktningepolitikk, og mente at antirasister blei nødt til å protestere på utsendelsene. Det har funka ganske bra, og antirasistene har protestert. De som ikke er antirasister har blitt sure for at jeg har kalt meg antirasist, noe de synes jeg ikke bør fordi det kan synliggjøre at de ikke er det. Les Stafetten stopper her. Er jeg litt stygg nå? Vel:
Se her
    "Det må gå an å ha flere tanker i hodet på en gang, og spesielt i en debatt hvor man faktisk snakker om tre ulike saker - antirasisme, flyktningepolitikk og innvandring. Det tjener ingen av sakene å røre de sammen."

Det sier vel seg sjølv? Antirasisme og flyktningepolitikk har selvfølgelig ingen ting med hverandre å gjøre? På hvilken måte skulle de ha det? Det må vel gå ann å to tanker i hodet på èn gang? Ihverfall hadde det vært fint å i det hele tatt ha tanker i hodet, eller hur?

Eller Tobbens VM i naive Hanssen har vurdert for oss, derfor er det sikkert fornuftig. Stol på storebror, tobben! Staten tenker for deg.

Og mens jeg allerede er litt nedrig; hvordan har det seg at de viktigste rasistene i norsk politikk konsekvent ser ut som jabba the hut? De burde ikke vært politikere, de burde vært deltagere i et realityprogram; de er begge veldig stygge, alt for tjukke, og de er glad i å kaste ut folk som lukter bedre enn dem sjølv.

Her er de som har jeg har finni ut av at har deltatt: Morten Drægni antirasistisk bloggstafett, utfordra både vampus og tobben, fikk oppgulp, og svarte med antirasistisk bloggstafett 2.
Tirams bidrag finner du her, og hu utfordra Drusilla og Alf Ivar.

Mihoe på Reality Challenged har svart her, men har også skrivi Vampus har rett og vampus tar feil, og En mer liberal invandringspolitikk? (til Tobben). Hu utfordra Tonje, meningspolitiet, og prinsesse Lea.

Iversen har svart her, og utfordra Iskwew, og Tony.

Drusilla (Dagens onde kvinner) har svart med Anti-macho svar på bloggstafett.

Jeg er usikker på om Alf Ivar har svart, men han har nå ihvertfall posta Ingen trygghet i afghanistan, En skjebne blandt mange og vis medmenneskelighet nå, så jeg trur vi trygt kan regne mannen som innafor.

Spaltet har posta antirasistisk blogstafett, på en måte.

Meningspolitiet skriver For en menneskelig asyl og flyktningepolitikk

Iskwew svarer her med å siterer Martin Luther King, og utfordrer Tiqui.

Tony svarer med en sjølvbiografisk historie her., og utfordrer Marthe og Thor Gunnar.

Prinsesse Leia svarer her, og utfordrer superegil.

Tiqui har skrivi boomerang rasisme, som er et par historier og hverdagsrasisme, og utfordra undre.

Marthe har svart her

Og Thor Gunnar har svart her.

Undre har skrivi antirasistisk bloggstafett, og Rasisme på nært hold.


Øyvind Strømmen skriver her. Han er uenig med utsendingene, men han er høyreorientert, så han tør ikke helt å inrømme at vampus og tobben tar feil.

Og sånn alt i alt synes jeg vel vi bør være relativt nøgd med, eller hur Brage? Bortsett fra at de fortsetter å sende ut Afghanerne, og nå har de begynnt med Somailierne også. De fleste steder du ikke har lyst til å reise til er åpenbart ganske trygge denne uka for politikerne. Neste skritt må bli å sende dem dit.

På tampen: Andreas har også skrivi artikkelen Hælvettes drittregjering, og Øyvind Strømme likte ikke å bli kalt høyreorientert. Jeg tendenserer til å være enig med han, og erklærer påstandene døde og maktesløse. Greit? Bra.

Dessuten har Jokke skrivi en artikkel som heter La dem bli.

Er det da flere jeg har gått glipp av?

Etiketter: , ,

3 Comments:

At 02 september, 2006 18:18, Anonymous Anonym said...

Kremt

Jeg har da også svart, selv om jeg riktig nok glemte og sende utfordringa videre, Brage utfordra meg nemmelig i en kommentar hos meg.

Hælvettes drittregjering!

 
At 02 september, 2006 18:45, Blogger Øyvind Strømmen said...

"Øyvind Strømmen skriver her. Han er uenig med utsendingene, men han er høyreorientert"

Hva i svarte helvete er det du sier? Høyreorientert? Det er det første gang noen har kalt meg! Det verste er at jeg tipper vi stemte på samme parti ved forrige valg.

 
At 06 september, 2006 15:26, Blogger Brage said...

Det var en fin oppsummering Elvis! Vi må vel kunne oppsummere dette som en suksess. Men du har faktisk glemt Jokke, stakkar: http://hatogkjaerlighet.blogspot.com/2006/08/la-dem-bli.html

 

Legg inn en kommentar

<< Home