juni 21, 2006

En sann danskevits

Jeg fant dette klippet her. Der er det mye mer godsaker for folk som er glad i å gjøre narr av de som er dårligere til å regne enn dem sjølv.

Her får vi muligheten til å le av antiintelektuelle markedsliberalistiske rasister som er dårligere til å regne enn oss. Det er jo faen døtte meg ikke så værst?

En sann danskevits

Fra en Folketingsdebatt, 16. november 1999.


Dette er klippet direkte fra Folketingets behandling av Forslag til lov om biblioteksvirksomhed:

Aase D. Madsen (Dansk Folkeparti): Med hensyn til, hvem der bruger bibliotekerne, vil jeg sige, at jeg står her med en opgørelse, som Kulturministeriet selv har lavet, og den viser altså, at ca. 66 pct. af den danske befolkning aldrig nogen sinde bruger bibliotekerne.

Kulturministeren (Elsebeth Gerner Nielsen): Og det er heller ikke rigtigt, at 66 pct. af danskerne aldrig kommer på biblioteket. Det er sådan, at omkring 70 pct. af danskerne bruger biblioteket med jævne mellemrum.

Aase D. Madsen (Dansk Folkeparti): --- jeg står her med en udskrift fra en kilde --- som ministeren selv har udgivet. ---- og dér står, at 39 pct. af den mandlige del af befolkningen aldrig kommer på bibliotekerne, og at 30 pct. af den kvindelige del af befolkningen, altså fordelt gennemsnitligt over alder, aldrig kommer der. Og når jeg lægger mænd og kvinder sammen --- så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl?

Kulturministeren (Elsebeth Gerner Nielsen): Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i den store regnekunst her.

10. desember 1999.

Etiketter: , ,

6 Comments:

At 21 juni, 2006 13:18, Anonymous Anonym said...

Nydelig. :D

 
At 21 juni, 2006 13:55, Blogger Elvis Bling Laden said...

hehe.. Detta utklippet henger på dassen til pappa, og jeg har ledd av det hver gang jeg har pissa der i sju år nå, så jeg tenkte det kunne vært fint å dele.

 
At 21 juni, 2006 15:05, Blogger VamPus said...

Så hvis man da tar %-andelen av de som av og til eller ofte besøker bibliotekene - 61% av den mannlige og 70% av den kvinnelige, så får man jo 131% av den danske befolkning. Og DET er jo ganske imponerende. Eller tar jeg feil...

 
At 21 juni, 2006 15:38, Blogger Elvis Bling Laden said...

mjaaa.. Jeg veit ikke helt.. De ER jo litt lubbnere der nede, veit du.

 
At 22 juni, 2006 08:13, Blogger Fjeldstad said...

Tallmagi er flott! Kansje man skulle gi Kristin Halvorsen et kurs i det nå som hun er finansministr

 
At 22 juni, 2006 11:33, Blogger Prinsesse Lea said...

HAHAHAHAHAHAHA!!!

 

Legg inn en kommentar

<< Home