juni 13, 2006

ÅPENT BREV TIL ARBEIDS- OG INKLUDERINGSMINISTER BJARNE HÅKON HANSSEN

Jeg har stjælt følgende tekst:

    Afghanistan er ikke trygt - Ingen deportasjoner av Afghanske asylsøkere

    Til: Bjarne Håkon Hansen


    ÅPENT BREV TIL ARBEIDS- OG INKLUDERINGSMINISTER BJARNE HÅKON HANSSEN

    Vi ber om at du snarlig tar initiativ til at sakene til de afghanske asylsøkerne blir tatt opp til ny vurdering og at tvangsutsending ikke settes i verk. Det gjelder de som har fått avslag på sine søknader om opphold i Norge og som regjeringen nå vil sende hjem.

    Vi ber om dette fordi flere med god kjennskap til Afghanistan nå mener at sikkerhets-situasjonen i Afghanistan forverres. Også UNHCR advarer mot å sende folk til Kabul som ikke har et eller annet nettverk eller sted å bo der. Flere av de som har fått avslag hører også til i andre deler av landet. Mange av asylsøkerne frykter åpenbart så alvorlige følger av en tilbakesending at de går til det drastiske skrittet å innlede en sultestreik med eget liv som innsats.

    Det er uverdig at denne saken blir satt slik på spissen når utviklingen i Afghanistan nå gjør det berettiget å vurdere situasjonen på nytt.


Skriv under på oppropet her.

Etiketter:

9 Comments:

At 13 juni, 2006 13:03, Anonymous Anonym said...

Du skriver [...]flere med god kjennskap til Afghanistan[...]. Og jeg ler! Tror du virkelig at Utlendingsdirektoratet tar sine avgjørelser _uten_ kjennskap til situasjonen i angjeldende land???

 
At 13 juni, 2006 13:07, Anonymous Anonym said...

Elin: Tydeligvis.

 
At 13 juni, 2006 13:32, Anonymous Anonym said...

For ikke å snakke om at det har gått politikk i dette for lenge sida. Er det noen som trur på at UDI bare tenker på hvordan det faktisk vil gå med de som evt. returneres og hvordan ståa er i hjemlandet deres?

 
At 14 juni, 2006 10:57, Anonymous Anonym said...

Elvis,
Jeg kan desverre ikke skrive under på oppropet. Jeg synes at hvem som helst kommer til Norge for å jobbe og være her så lenge de ønsker oppholdstillatelser er unødvendige. Problemet er at den norske stat garanterer for livets opphold for alle som oppholder seg i Norge. Det lar seg ikke gjøre å garantere jordens befolkning livets opphold og staten er derfor nødt til å begrense innvandringen. Jeg sier ja Afghanerne og nei til å tvinges til å garantere å holde dem i kosten resten av livet. Det valget har jeg ikke så jeg kan ikke skrive under.

mvh
Ragnar D

 
At 14 juni, 2006 11:00, Anonymous Anonym said...

Andre setning ble bare tull. Prøver igjen:

"Jeg synes at hvem som helst som kommer til Norge bør få være her så lenge de ønsker. Oppholdstillatelser er unødvendige."

 
At 14 juni, 2006 12:17, Anonymous Anonym said...

Forøvrig synes jeg sultestreikerne er noen kujoner. De burde blitt igjen å slåss! I steden overlater de jobben til norske og amerikanske soldater.

Ragnar D

 
At 14 juni, 2006 22:09, Blogger Elvis Bling Laden said...

Okei Ragnar. Hvis jeg forstår deg rett, så er du tilhenger av fri innvandring, men bare hvis vi ikke har velferdstat?
Ingen mennesker er mer verdt enn andre. Alle mennesker er verdt like lite?
Ellers ville jeg personlig håpe at færrest mulig er i Afganistan for å sloss på invasjons-sida, enten det er nordmenn, amerikanere eller innfødte. Men det er en annen post.

 
At 15 juni, 2006 09:47, Anonymous Anonym said...

Elvis,
Det er ikke mulig å kombinere en velferdstat med fri innvandring.
Sånn ER det. Jeg er tilhenger av fri innvandring, men det lar seg kun realiserer med ett kapitalistisk sammfunnssystem.

Jeg kjenner ikke til detaljene omrking flyktningenes bakgrunn, men dersom det er slik at det finnes noen bøller i Afghanistan som gjør livet farlig for vanlige folk så burde unge Afghanere reise hjem og uskadeliggjøre bøllene.

Siden de er reist til Norge antar jeg forøvrig at de ikke mener det er nordmennene som er bøllene.

Jeg antar ellers dere sosialister og kommunister har ett litt ambvivalent forhold til Mullah Omar Osama bin laden &co.

Flott, kanskje, at de dreper amerikanere, men dog ett samfunn med prestedommere og religiøst politi som bokstavtolker 1500 år gamle skrifter beregnet på primitive ørken
folkeslag er vel ikke det samfunnet dere kjemper for?

Ideologer er dere, og villige til å ta oppgjør med kapitalismen er dere også. Sosialistenes oppgjør med islam som ideologi og sammfunssystem savner jeg imidlertidig?

mvh
Ragnar D

 
At 15 juni, 2006 12:12, Anonymous Anonym said...

"Jeg er tilhenger av fri innvandring, men det lar seg kun realiserer med ett kapitalistisk sammfunnssystem."

Her må jeg korrigere meg selv: Fri innvandring kan også innføres av ett tyrrani.

Det er fri innvandring og velferdstat som ikke går sammen.

Ved finlesing av innlegget ditt ser jeg at du skrev "Ingen mennesker er mer verdt enn andre. alle mennesker er verdt like lite?"

Jeg skjønner ikke hva du mener med det. Noe i retning av at det enkeltes menneske verdi fastsettes av gavene fra staten?

Ha en fin dag Elvis!
mvh
Ragnar D

 

Legg inn en kommentar

<< Home