juli 03, 2006

meg-meg

Jeg har fått denne på epost av en journalist som jobber med en oppgave om bloggere. Til mange bloggere har hu gitt bare noen få og ganske kjedelige spørsmål, men til de bloggene som blir vurdert som litterært og journalistisk spesiellt interessante, så har hu sendt ut en rekke med flere spørsmål.
Dette er hva jeg har svart.


1) Hva skriver du om på bloggen?
Jeg skriver om politikk, filosofi, sex, fyll og endel om været.


2) Hvorfor blogger du?
Jeg blogger på vegne av Gud. Det er fordi jeg er en veldig gudfryktig og from kar.


3) Hva vil du formidle?
Kjærlighet, toleranse, nestekjærlighet, opprør, antirasisme, glede, og at innvandrerne ikke må klage over at det er for varmt i været.

4) Hvor lenge har du skrevet blogg?
Ca. et halvt år.

5) Vil du fortsette med det?
ja.

6) Er bloggen en måte å være sosial på?
Nei.

7) Hvis du måtte velge, hvilken politiker ville du
skutt?

Erna Solberg, Bjarne Håkon Hanssen, Siv Jensen, Karl I Hagen. Egentlig veldig mange. Det blir Pølse-hanssen, trur jeg.

8) Hvem er den mest kjente personen du har kysset?
Jeg har fått et kyss på kinnet av gud, og hu har jo et litt kjent navn. Ellers er det litt dårlig. Jeg skal suge tak i den neste kjendisen jeg treffer.

9) Hva er det lengste du har vært borte fra jobben og
sagt at du er syk, uten å egentlig være det?

tre dager. Det er lenge sida nå, men da gjorde jeg det ganske hyppig.

10)- Hvilken berømt, død person ville du gjerne sett
naken? Før vedkommende døde, håper jeg ...)

marylin Monroe, og dessuten den unge Angela Davis ;-)

11) Hvis du fikk anledning til å lese den private dagboka til noen du kjenner, hvem sin dagbok ville du lese?
Jeg ville gjerne sett dagboka til Gud. Jeg er nyskjerrig på hva faen hu tenkte på.

12) Hva er det groveste lovbruddet du har begått?
Inbrudd, tror jeg. Eller, jeg er dømt for vold mot offentlig tjenestemann, men det betyr jo egentlig bare at jeg har fått juling av snuten, så jeg synes liksom ikke det teller helt.

13) Hva vil du at dine nærmeste skal gjøre med liket
ditt etter din død?

Jeg vil gjerne bli kremert, også bli til jord i et blomsterbed som noen steller. Så kan jeg bli roser ellernoe.

14) Hvis du kunne løse en gåte eller et mysterium, hvilket ville du løse?
Jeg ville gjerne oppfinne en evighetsmaskin. Det skulle satt litt fart på teknologien, trur jeg.

15) Bruker du din egen datamaskin til daglig? Og hvilken nettleser bruker du vanligvis?
Jeg har ikke datamaskin lenger. Nå sitter jeg på maskina til en kompis, og innstallerte Opera 9.0 på den i steden for å kjøre Evil Empire browseren.

16) Hvis du ble deportert til USA, hvilken stat ville
du helst bosatt deg i?

New York. Eller kanskje san Fran. Men New york.

17) Ville du løyet i retten for en venn? (Har du gjort
det?)

Ja. og.. njæ...ei.. Jeg har fortalt sannheten for en venn i retten, men i rettsystemet teller det ofte for det samme. Men jeg har ikke noen voldsom respekt for rettssalen.

18) Har du et tips om en lite kjent men god blogg som
flere burde lese?

Akkurat nå er min favorittblogg Jamaicansk Rom. Det er en ganske sexy anonym blogg om bartenderlivet. Men det er mulig at hu har en milliard lesere for hva jeg veit.

19) Når og hvorfor gråt du sist?
Jeg husker ikke. Jeg er sikker på at det var for en teit grunn. Det pleier det å være. Som regel blir jeg jævlig flau etterpå, uavhengig i om noen har sett meg eller ikke. Det er nummer èn årsak til fyllenerver.


20) Har du et eksempel på et stygt rykte som har gått om deg selv?
Når jeg var sytten, så gikk det et rykte om at jeg førte liste over jenter jeg kjente fra èn til tjue. Det var ikke sant, men det er sannt at jeg førte en liste over hvem jeg synes var søtest i klassen på ungdomskolen, så det var vel litt halv-sannt, bare ikke. Det ryktet lagde masse stress av typen "Elvis spiser jenter til frokost og spytter dem ut før lunch". Litt ubehagelig, rett og slett. I moderne tid har jeg hørt at jeg bruker narkotika, og det er jo litt rart (det gjør jeg ikke, men folk har insistert helt sinnsykt)

21) Har du noensinne gjort noe seksuelt som var så på
kanten at du ville løyet hvis en venn spurte deg om
det? Eller hvis kjæresten/partneren spurte deg om det?

Men som jeg selvfølgelig gledelig ville fortelle om på bloggen min? Mmmjaa, sannsynlighvis. Det er som regel ingen gode grunner til å svare for mye hvis kjæresten spør om tidligere seksuelle erfaringer uansett. Det står i kjærsteloven.

22) Hvilken grønnsak ligner du mest på?
Kanksje jeg er en løk? Som Peer Gynt? Ellers så har jeg jo rykte på meg for å være litt rød, så kanskje en tomat?

23) Hvis du kunne velge én superkraft, hvilken ville du velge?
Jeg vil gjerne ha en kropp som er bygd opp av små nanotech-robotter som etteraper menneskelige celler. Da kan jeg ofre nanocellene i armen, foreksempel, sende de på jakt etter atomer i søppelkassa di og bygge en bedre middag ovnsbakt laks av det for eksempel, hvis jeg veit nøyaktig åssen atomene i ovnsbakt laks er sammensatt. Og jeg kan ikke bli sjuk eller dø. Pluss jeg kan spionere på folk med bare en bitteliten sverm av nanoroboter med et bittelite kamera.

24) Hva har du på deg akkurat nå?
Den marxistiske buksa mi. Den lever enda! Og underbukse.

(Iversen; jeg veit du har lyst! Og Brage, fordi jeg er nyskjerrig på åssen en skikkelig mann ville svart. Og sjekk ut ListeTiram også.)

Etiketter: , ,

8 Comments:

At 03 juli, 2006 12:24, Blogger Brage said...

Iversen-linken i bånn av denne posten funker ikke. Og hvorfor legge ut så unnvikende svar? Det er vel ikke noe moro?

 
At 03 juli, 2006 12:50, Anonymous Anonym said...

Nei, mannfolk ass' ... Unnvikende og kjedelige. Les min heller

[/egenreklamen]

 
At 03 juli, 2006 13:41, Anonymous Anonym said...

F'resten, Elvis, kan du ikke fortelle meir om kjæresteloven ved anledning? Jeg var borte fra skolen den dagen de dekka det, og er vel i grunnen ikke heilt inne i paragrafene ... Jeg trur jeg trenger et grunnkurs.

 
At 03 juli, 2006 14:11, Blogger Elvis Bling Laden said...

Brage: annse deg sjølv som utfordra. Så gleder jeg meg til å se moroe svar.
Tiriam: faen å dere rotter dere sammen, da!
Kjæresteloven kommer nok, men den er vanskelig å oppdrive i sin helhet, og det SKAL også være et litt vanskelig tilgjengelig dokument. Den har vandra i noe forskjellige versjoner fra gård til gård opp igjennom århundrene, og det er usikkert om det i det hele tatt finnes èn utgave som kan annses som den definitive kjærsteloven.
Men jeg skal se hva jeg kan få gjort.

 
At 04 juli, 2006 23:51, Blogger Brage said...

Challenge accepted, kompis: http://tumleplassen.blogspot.com/2006/07/challenge-accepted.html

 
At 20 juli, 2006 00:23, Blogger Elvis Bling Laden said...

jadaaaa.. Jeg har svart flere ganger på noen av dissa spørsmåla, da. Se her http://webloggprosjekt.blogspot.com/2006/07/gud-bedre.html

 
At 20 juli, 2006 18:08, Anonymous Anonym said...

Njaaaa... Njææææ.... Er jeg ikke litt for sjalu på oppmerksomheten fra journalister til å ta opp denne hansken? :D Ok da, må bare komme meg i gang etter ferien først.

 
At 22 august, 2006 02:28, Blogger Elvis Bling Laden said...

Gud veit ;-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home