mai 08, 2007

herlig helvetesuke

For litt sida kom jeg hjem fra turnè i Hedmark. Eller, det vil si; jeg kom jo ikke hjem i det hele tatt, men jeg var ferdig med turnè i Hedmark. Skoleturne på ungdomsskolene. Det går i enkelhet ut på at vi kjører en diger pil med full PA i bagasjen, får en adresse, kjører dit, får hjelp av de lokale ungdommene til å rigge opp ut PA'en, gjør lydssjekk, og så spiller konsert. Så får vi hjelp av de lokale ungdommene til å rigge ned igjen, setter oss i bilen og kjører til neste skole, hvor det hele gjentas. To, tre konserter om dagen.

Jeg kan avsløre at det er ganske slitsomt. En skulle jo også kanskje tro at det er morsomt å kjøre rundt til nye steder hele tida, bo på hotell og spise på restaurant, men altså.. Hoteller er usannsynlig kjedelige. Du har muligheten til å se på TV. TV er kanskje min minst favorittaktivitet i hele verden, men det er så jævlig kjedelig å bo på hotell at jeg faen døtte meg ser på TV..

Det var ikke meninga å syte, altså. Det er fantastisk kult å være på skoleturne i Hedmark. Mest på grunn av ungdomsskoleelevene dær. Vi har et par hundre hoppende, ropende ungdommer ganger to eller tre hver dag. Det teller for en hel del. Og vi får lønn for det!

Onsdag; to skolekonserter, en studentkonsert i Elverum.

Torsdag; tre skolekonserter på morran, men uten omrigg. Så til Hamar med PA'en, rigge ut PA'en, så til Trondhjem med bil, hvor vi går rett i øvingslokalet for å gjøre en gjennomgang av settet med Samvirkelaget. I seng ca. halv to. Klokka to blir jeg oppringt av anpustne Blitzere som forklarer at blitz er storma, og jeg må rett ned dit for å forsvare huset. Vanskelig å få til. Jeg legger meg igjen, heller.

Fredag; Opp tidlig, i møte med advokat klokka ni. I trondhjem tingrett klokka ti. kort pause, rettsaken ferdig ca klokka ett halv to. Mat. Samfunnet for å gjøre soundcheck. Konsert på Samfunnet, fest på studenthyblene på Samfunnet, øl og påspandert sprit til omtrent klokka seks om natta. Så skal jeg hjem, men jeg finner ikke hotellet jeg angivelig er booka inn på. Jeg sover i en trappeoppgang. Ca en time, kanskje to.

Lørdag: Så blir jeg vekka av telefonen, går på hotellet (!) å spiser frokost, og setter meg i bilen med hele Samvirkelaget (12 mann) til oslo. Lydsjekk på Blitz. Mat. Men det er punkrocklydsjekk samtidig som vi spiser, og det går jo ikke ann å høre på. Derfor spiser vi sushi på andre sida av gata.

hjemom. dusj. Tilbake på blitz. Konsert.

Under siste låta får vi en telefon fra advokaten vår; låta Stopp volden er lovlig!

Ekstranummer. Hjem. Sove.

Alt gjennomført paralellt med pågående angrep av brennkopper og journalister.


Stopp volden fra

Etiketter: ,

3 Comments:

At 09 mai, 2007 02:11, Blogger NOFMAPN said...

Men i alle dager! Det er da ikke du som har brennkopper!?! Denne teksten må ha blitt skrevet av meg. Er vi blitt en person? Stjeler du upubliserte bloggposter fra meg?

 
At 09 mai, 2007 05:57, Anonymous Anonym said...

Eller er det egentlig Don Martin som er Gud Bedre, mens denne Elling Batman Zedong bare ljuger på seg ting?

 
At 09 mai, 2007 08:36, Blogger Elvis Bling Laden said...

hehehe... jeg har din hemmelige login! Men jeg har altså også hatt brennkopper. Du har smitta meg. Jeg har smitta deg. La oss ikke tenke mer på det.

 

Legg inn en kommentar

<< Home