mars 11, 2006

Bollemus

Det er mange ting ved seksualundervisninga som jeg føler jeg egentlig aldri har fått svar på, sjølv etter et langt liv som seksuellt aktiv. Tidvis også med andre.
Mye av teorien har jeg lært på ungdomskolen. Mye viktige greier. Jeg lærte foreksempel at

  • Sopere er noe dritt

    Det viste seg seinere å ikke stemme.

  • lesbisk sex går ut på at kvinner gnir underlivet mot hverandre.

    Jehova har hatt endel lesbisk sex, og hu påstår hardnakka at det faktisk ikke er hovedaktiviteten i lesbisk praksis, så jeg velger å tro at jeg her blei feilinformert på ungdomskolen.

  • Det finnes mange former for prevansjonsmidler. Det er kondomer, P-piller, pessar, også en greie til som jeg har glemt hva var, men som de viste oss. Det var en slags kopp som man skulle føre inn i sjeden som angivelig skulle forhindre graviditet.

    Jeg har ikke hørt så mye om den koppen seinere. P-piller er også så som så, viser det seg.

  • Det tryggeste er seksuell avholdenhet.

    Dette sa helsesøster. Ikke presten. Helsesøster.

  • Bollemus er det kuleste.

    Dette har jeg lurt på. Det var ikke helsesøster som sa det, men gutta i skolegården.
    Jeg har følgende teorier på hva det skal bety:

  • 1) En mus som har usedvanlig kraftige ytre kjønnslepper, sånn at utseendet kan minne om en hvetebolle.

  • 2) En pule-mus, altså et begrep som er litt dårlig oversatt fra dansk, og sannsynlighvis ment for å stå i motsettning til kjønnsorganene på en frigid kvinne.

  • 3) En bolle (med) mus. Altså en hel haug med mus. Gruppesex er å foretrekke framfor sex med èn partner.

  • 4) En mus med litt søtlig smak, omtrent som en hvetebolle. Kanskje med smuler i, jeg veit ikke.

    Jeg har stillt spørsmålet til sexolog Gry Isachsen på sexualitet.no, og jeg skal selvfølgelig opplyse dere om hva fasiten er så snart jeg sitter på den.

    I jesu navn; amen og gud bedre!

    Etiketter:

  • 10 Comments:

    At 11 mars, 2006 20:17, Anonymous Anonym said...

    Eeh. Jeg tror bollemus har noe å gjøre med at den er litt større enn vanlig, utenpå. Hm.

    En kjapp googling brakte i hvert fall denne bekjennelsen fra en jente som sier hun har bollemus:

    http://www.mozon.no/forum/forum_hovedside/sex_og_samliv/bollemus

     
    At 12 mars, 2006 18:26, Blogger Elvis Bling Laden said...

    jævlig bra link! har du lyst til å være med å stifte Norsk Støtteforening for Bollemusofre?

     
    At 13 mars, 2006 08:20, Anonymous Anonym said...

    Jeg tror ikke det er mye jeg har mindrelyst til, enn å stille meg i fronten for Norsk Bollemusforening.

    Live and let live, sier nå jeg.

     
    At 13 mars, 2006 14:32, Anonymous Anonym said...

    Et par av de jentene der kunne virkelig trengt litt støtte, dog ... Jesus, ass'.

    Men Jehova må da vel vite hva definisjonen på ei "bollemus" er? Hun har sikkert vært borti et par og. Du med direktelinja der: Kan du ikke bare spørre henne? :)

     
    At 14 mars, 2006 14:00, Blogger Elvis Bling Laden said...

    her sitter jeg med direktelinje til vår skaper, og det du vil at jeg skal ta opp, det er korrekt benevnelse for FITTE? alvorlig talt? Du synes ikke jeg bør spørre om verdensfred, universets uendelighet, det onde eller livets opprinnelse, heller? (okei, den siste der KAN man argumentere at sammenfaller, men likevel)

     
    At 14 mars, 2006 15:26, Anonymous Anonym said...

    Du meiner fred i verden trumfer fitte? Er det noen grunn til at vi ikke kan ha begge deler, da?

    (Jeg holder uansett en knapp på #1 på lista di over mulige definisjoner, uten at jeg har tenkt så mye på det.)

     
    At 24 mars, 2006 17:32, Blogger Elvis Bling Laden said...

    Ny definisjon: En bollemus er en et redskap til å styre en datamskin, isteden for vanlig mus, stikke eller joystick, så har du en kule som du styrer pila med. Det kan også kalles en bollemus!

     
    At 28 april, 2006 23:06, Blogger Dadida said...

    Uff... ble brått usikkert kvinnemenneske nå. Kjære Gud, om ikke jeg har bollemus - kan min bli det?

     
    At 12 mai, 2006 10:39, Blogger Elvis Bling Laden said...

    dadida: Det kommer ann på åssen definisjon du legger til grunn. Jeg vil fraråde plastisk kirurgi, hvis du tenker på det. Men det kan godt hende at bollemus er et godt alternativ til den tradisjonelle datamusa. Du slipper kanskje billigere unna muse-syken?

     
    At 08 oktober, 2007 03:11, Anonymous Anonym said...

    Jeg som lesbisk vil gi dere min tolkning av begrepet bollemus.

    Begrepet bollemus brukes gjerne da skambeinet er kraftig. Dvs. at om du følger magen ned mot underlivet, får du et lite "skihopp" før herlighetene kommer =)

    Dette beinet vil gjerne være polstret på utsiden om man har noe kroppsfett, noe som gjør opphevningen myk. Derav, Bollemus ^_^

    Bollemus er faktisk ganske myke og koselige. Absolutt inget skjellsord, eller noen form for lidelse.
    Dette er ihvertfall slik jeg har forstått bollemusa gjennom min U-skoletid ;)

     

    Legg inn en kommentar

    << Home