mars 17, 2006

Shuffle 25

Ufordringa er følgende; sett ditt musikkprogram på tilfeldig avspilling, og skriv ned de første 25 låtene som spilles. De andre bloggerne jeg har lest som har gjot det samme, har alle sammen kommi med den samme oppsumeringa; - "Jeg var redd det skulle være mye sviskeballader, men jeg kom visst greit unna det."

Jeg regna med at jeg skulle komme nogenlunde fint fra det. Det føler jeg at jeg på ingen måte har gjort. Jeg ser ut som om jeg er en helt utrolig nørd som ikke hører på noen ting som noe menneske noensinne har hørt før. Det er tilogmed en nazisang som har sniki seg inn der (men jeg skal ikke drive ytteligere promotering ved å si hva det er for noe)

Det er selvfølgelig fordi musikken vi har på harddisken ikke gjennspeiler det vi reelt sett hører på. Vi ender opp med en masse kredmusikk vi ikke hører på, men gjerne vil sjekke ut fordi folk prater så mye om det.

Sjølv har jeg ikke så mye musikk på maskina. Det er 2040 låter alt i alt på harddisken min. Selvfølgelig sier det noe om smaken min, men jeg er i virkeligheten altså ikke fullt så nerd som det kan se ut på denne lista. Jeg hører også på musikk du har mulighet til å ha hørt om, ihvertfall.

Dessuten har jeg tatt bort de låtene fra lista som er demoer og ikke egner seg for offentligheten. Det er mulig det er juks, men lista er sær nok som den er allerede.

Jeg skulle likt å se Meningspolitiet gjøre det samme. Hans liste håper jeg ville blitt enda værre enn min ;-) høhø.

    1)Pål Vibe – Sommer
    2)Judge Dread – Big Seven
    3)Dark Side of the Force – The Sun Sets Today
    4)Pål Vibe – Oppe
    5)Bad Spit – One twisted fuck (?)
    6)Per Vers – Re-vers outro
    7)Hole in the wall – 10000 people (norsk rocks historie)
    8)Mira Craig – Intro
    9)Capone N Noreaga – CNN live interlude
    10)Twista – Pimp On (feat 8 ball & Too Short)
    11)Saul Williams – African Student Movement
    12)Nas – hello to the man, goodbye to the giggolo
    13)ulf och Karin – Visa från Rättvik
    14)fabolus – It's allright (feat Sean paul)
    15)Alarmclock Connection – Få på no opprør
    16)Agnes Buen Garnås & Knut Buen – Stev til Tukthusen
    17)Johnny Rebel – Colonel Lou – Johnny Rebel
    18)The American Album – Chrome Virus (en hyllest til dataspillmusikk)
    19)Per Vers – Xtranummer
    20)tre vise menn – i følge mæ
    21)Björk – Um Akkari (live in cambridge)
    22)Blackstreet – Baby be mine
    23)Knut Buen – Hakkespetta, springar
    24)susanne Lundeng – Lende
    25)masta Ace – the Count

Etiketter:

5 Comments:

At 19 mars, 2006 14:33, Blogger en2tre said...

Hmm...ser at Knut Buen dukker opp helle to ganger på listen...aner jeg en aldri så liten felefetish her ? :)

 
At 20 mars, 2006 20:31, Blogger Elvis Bling Laden said...

mjoo.. kanskje litt. Det er også susanne lundeng og sånne greier. Men jeg hadde kontakt med en amerikaner på soulseek som var gira på norsk folkemusikk, og jeg blei hans hovedleverandør en stund.
Jeg trur det er derfor jeg har så mye folkemusikk. Og norsk rap. Jeg hører jo mest på amerikansk popmusikk jeg som alle andre. Men Buen er ålreit han, altså.

 
At 28 mars, 2006 20:09, Anonymous Anonym said...

oj, jeg så ikke den bemerkninga der før nå.

hva mener du? at lista mi blir enda mer hardcore fele-yo enn din?

 
At 28 mars, 2006 20:10, Anonymous Anonym said...

Forresten orker jeg ikke sitte å taste inn sånn. Jeg hakke winamp på datan, så da må jeg sitte og shuffle med ipoden og skrive av, og det blir for teit. særlig siden det er så lite spennende.

 
At 28 mars, 2006 23:12, Blogger Elvis Bling Laden said...

Ipod er dessuten litt juks, fordi det ikke avslører all dritten du IKKE hører på men bare har lasta ned en gang. Når jeg veit hva du faktisk hører på, så lurer jeg på hva slags greier som er for sært for deg, liksom..
ellers er det bare en ting å si: Kylling!

 

Legg inn en kommentar

<< Home