juni 18, 2006

Er Kristin Halvorsen rasist?

Under Gud Bedres leserundersøkelse for Juni kom jeg til å glemme Rød Valgallianse på alternativene over hva som kunne stemmes over. Det var jo ganske sløvt av meg, og jeg blei nesten nødt til å gjøre noe med det.

Derfor retta jeg det opp, og lagde en ny valgundersøkelse med Rød Valgallianse.

Men, som Leni påpekte i kommentarfeltet, "Jeg tror kanskje du kan anklages for fusk her siden du har nullstilt telleren på de politiske partiene."

I ettertid synes jeg også det var litt dumt, fordi de forrige tallene avslørte en tendens på ytre venstre; hvis du ikke kan stemme Rød Valgallianse; stem Sosialistisk Venstreparti.

Gud Bedres lesere mener altså at det å stemme SV er nest best.

Hør her:


Sosialistisk Venstreparti er tilhengere av krigen i Afghanistan. De har økt invasjonsstyrken fra den forrige regjeringa.

Samtidig sender "sosialistisk" "venstre"parti Afghanere tilbake og påstår at det er trygt!

Afghanere er mindre verdt enn nordmenn for Sosialistisk Venstreparti. Disse Afghanerne er så lite verdt for den Norske Regjeringa at de lar dem sulte på den 24de dagen uten å avklare deres framtid. Det er en menneskefientlig og rasistisk politikk. Det er stygt. Det stinker.

SV er et rasistisk parti!

Èn ting er at Erna Håkon Hansen forsøker å få Rød Grønnt til å framstå som FRP. Kristin Halvorsen er likevel norges farligste rasist, fordi hu framstår som en antirasist. Ikke bare det norske folk, men også innvandrerbefolkninga i norge ser på Kristin Halvorsen som en god antirasist.

Samtidig sitter hu i regjeringa som står bak behandlinga av de Afghanske flyktningene. Det er klart det er mange i SV som er fortvila over situasjonen. Jeg er sikker på at ikke engang Kristin Halvorsen liker den. Og hun misliker ikke Afghanere personlig.

Det hjelper ikke en dritt. Et parti som fører rasistisk politikk er rasistisk. Et parti som sitter i en regjering som fører rasistisk politikk er rasistisk. En rasist som representerer denne rasistiske politikken kan en bare kalle rasist.

Og Heiki Holmås:
    "Den andre er hvorvidt det overhodet er greit å sende folk tilbake til Afghanistan i det hele tatt. Det mener UNHCR, NOAS, Amnesty og Flyktningehjelpen er greit. Det synet deler jeg så langt. Afghanistankomiteen mener noe annet, sammen med forskere fra Prio, Liv Guldbrandsen (RV) og SVs internasjonale leder Reza Rezaee og SU-leder Audun Herning. De har laget uttalelse som skal debatteres på landsstyret."


Greit. Du kan gå på landsmøtet ditt å diskutere; ja eller nei til den rasistiske politikken.

Hvis du enda ikke har skrivi deg på underskriftslista, bør du gjøre det nå.

(Sjekk ut Tumleplassens Kampen mot den statlige rasismen, Tirams Bjarne Håkon Hansen bør skamme seg, og dessuten det nye webstedet oppretta i går kveld sultestreiken.net.)

Etiketter:

9 Comments:

At 18 juni, 2006 15:25, Blogger time-timerus said...

Nei, jeg har ikke lest hele post'en, men komenterer alikevell..

"Sosialistisk Venstreparti er tilhengere av krigen i Afghanistan. De har økt invasjonsstyrken fra den forrige regjeringa."

Når ble det slik at siden regjeringen valgte å gjøre noe, var det SV som hadde bestemt det?

SV er like mye mot som de alltid har vert, problemet er at di blir overkjørt av jævlene fra AP!

 
At 18 juni, 2006 16:20, Anonymous Anonym said...

Jone, hvor var SV da politiet kom for å fjerne afghanerne på fredags morgen? Det høres litt sutrete ut å skylde på Arbeiderpartiet når en ikke en gang våger å gi skikkelig uttrykk for egne meininger.

(Og dette innlegget er også lenka opp fra Tiramteatret.)

 
At 18 juni, 2006 16:37, Anonymous Anonym said...

Og bare for å ha sagt det: Da Rød Valgallianse ikke var noe alternativ, valgte jeg NKP. (I nøden spiser fanden fluer, har jeg hørt ...)

 
At 18 juni, 2006 20:17, Anonymous Anonym said...

Ha! Jeg valgte høyreekstremt naziparti, bare for å gjøre poenget klart. Men jeg er jo anonym, så hvem faen er jeg, egentlig?

Hvor er han derre Gaarder, når jeg trenger'n?

 
At 19 juni, 2006 01:27, Anonymous Anonym said...

evt. ein kunne latt vera å stemt. og påpeikt det i kommentarfeltet etterpå. makan! sv?

 
At 19 juni, 2006 13:30, Anonymous Anonym said...

Jeg begriper ikke at RV besværer seg over krigføringen i Afganistan. Mullah Omar er en skrullete banditt som terroriserte Afghanistans befolkning. Når han atpå til beskyttet Osama bin laden og sørget for treningsleierer til hans terror nettverk var det vanskelig å felle tårer når nord alliansen tvang ham fra makten.

Nå er det tydelig at Omars gjeng med religiøse skrullinger igjen gjør livet surt for vanlige Afghanere. Og så beklager RV seg over at Norge gir Agfanistan en håndsrekning mot bøllene?

Jeg forstår at RV støtter sosialistiske bevegelser, men religiøse fanatikere? Det er vanskelig å forstå. Lenin ville ha snudd seg i graven.

Ragnar D

 
At 19 juni, 2006 14:13, Anonymous Anonym said...

Jone: SV har ihvertfall offentlig forsøkt å overbevise oss om at ISAF styrken er "fredsbevarende" og slett ikke en del av en invasjonshær.
Les om nøyaktig hvor mot krigen i Afghanistan SV er: http://www.sv.no/partiet/utvalg/int_ut/uttalelser/dbaFile96482.html
Tiram: Høhøhøhø.. De var vel også tilhengere av å invadere Afghanistan, hvis jeg ikke husker feil ;-)
Ragnar: Jeg lover deg, Lenin danser disco i graven hver kveld nesten. Utpå kvelden så forsøker han seg på en klisterdans med Rosa Luxenburg, men stort sett går dansetrinna hans ut på å snu seg.

Det er mulig han synes norge bør invadere andre land, men det gjør altså ikke jeg. Boogie tilside.

 
At 19 juni, 2006 14:32, Anonymous Anonym said...

"Det er mulig han synes norge bør invadere andre land, men det gjør altså ikke jeg."

Uansett?

Hvorfor skal Norge (og andre land) gi frikort til jordens mange bøller som har kuppet til seg makten i ett land? Mullah Omar er en forbryter. Hvorfor gi ham immunitet?

Ragnar D

 
At 20 juni, 2006 15:35, Anonymous Anonym said...

"De var vel også tilhengere av å invadere Afghanistan, hvis jeg ikke husker feil ;-)"

Rett nok, men de er i alle fall ærligere enn Kristin Halvorsen:)

 

Legg inn en kommentar

<< Home