juni 20, 2006

Sultestreik siden 1990?

Blogspot oppfører seg litt pussig med meg, og derfor har posten Er Kristin Halvorsen rasist? bestemt seg for å late som om den er publisert i Juni 1990. Det er den altså ikke. Hvordan det har foregått aner jeg ikke, men jeg får ikke til å flytte posten uten samtidig å slette kommentarene som ligger der, så jeg lar den altså ligge før jeg finner ut av det.

Uansett; den handler om at Kristin Halvorsen er rasist. Det er ikke en vurdering av hennes indre åndelige liv eller i vilken grad hu forteller rasistvitser i private sammenhenger, men om hennes politikk og faktiske praksis i forhold til innvandrere og flyktninger.

Nå har Kristin Halvorsen bestemt seg for at de Afghanske sultestreikendes situasjon er aktivistenes skyld. "- SOS Rasisme og alle som oppfordrer om å fortsette sultestreiken nå, har et veldig stort ansvar."

- Nei, Kristin. Du kan ikke legge skylda for sultestreiken på oss. Den må du legge på Norsk politikk. På din regjering!

Sultestreiken har nå vart i 26 dager. Og det er mange som deltar. You do the math.

Ja, jeg er sint på Erna Bjarne Hanssen. Men Erna Bjarne Hanssen kommer fra et parti som har en lang tradisjon for rasistisk og menneskefientlig innvandringspolitikk. Sosialistisk Venstreparti derimot, har betydelig oppsluttning blandt innvandrere og antirasister i Norge, men når de kommer i posisjon, så viser det seg at de gjennomfører og forsvarer en like rasistisk politikk.

Etter at jeg publiserte min sinte post om SV og Kristin Halvorsen, så har SV vedtatt en uttalelse hvor de mener at "Afghanerne må få ny vurdering". Det viser, om ikke annet, at det er mange folk i SV som er veldig ukomfortable med regjeringa og Kristin Halvorsens oppførsel.

Men saken i seg sjølv viser tydelig åssen parti SV er. Det er et parti hvis viktigste prinsipp er å spise kameler. Aktivitet og press nedenfra er det eneste som kan få SV til å oppføre seg nogenlunde som folk, i likhet med de borgerlige partiene.

Er du i Oslo? Kom i
    Demonstrasjon

    Onsdag 21. Juni kl 17.00 utenfor Domkirken.

    Det vil bli avholdt appeller og kulturelle innslag ved Domkirken, vi vil gå
    i tog opp til Stortinget og fortsette markeringen der.

    Parolene er:
  • Afghanistan er ikke trygt


  • Stopp deportasjonene


  • La afghanerne bli



Du må skrive under på oppropet, og du kan kikke på sultestreiken.net.

Etiketter:

3 Comments:

At 20 juni, 2006 18:25, Anonymous Anonym said...

Driver du og "kladder" innlegg under eldre datoer? For jeg fikk opp det innlegget om "åssen drite ut en båndbreddetjuv" to ganger i RSS-feeden fra deg, den ene er det som ligger ute, den andre er en død lenke fra 1990 ... Hvis du kladder under en eldre dato, for så å endre datoen, er det godt mulig der kan skje rare ting.

Og det må suge alvorlig hardt å være SVer om dagen ...

 
At 20 juni, 2006 18:38, Blogger Elvis Bling Laden said...

DU, jeg skulle ønske jeg kunne svare på detta, faktisk, men jeg aner ikke hva som foregår.
Okei; hvis jeg skriver et innlegg og "drafter" det, så legger det seg på den datoen det er skrivi, og ikke den datoen det er publisert. Det er jo litt irriterende, fordi det betyr at jeg må slette kladden, opprette en ny post, og så ctrl-c ctrl-v. Men hvorfor i alle dager den har bestemt seg for at det er 1990 har jeg ingen anelse om. Det er ikke gjort bevisst fra min side. Jeg har aldri tasta inn noen dato i det hele tatt.

Jeg trur du overvurderer integriteten til SVerne. Jeg trur de er litt stolte over kamelene sine, fordi de følger den EGENTLIGE partilinja: - inngå kompromisser!
DEN linja er de jævlig harde på.

 
At 20 juni, 2006 22:53, Anonymous Anonym said...

Der er vel SVere og SVere og ...:) Kameler lukter noe heilt for jævlig, forøvrig, så velbekomme.

Men det går jo faktisk an å endre datoen på innlegg, da -- i hvert fall hvis du er admin, og det er du vel på din egen blogg ;)

Under feltet der du skriver inn innholdet, står det "Post and Comment Options" -- hvis du klikker der, kan du endre datoen på innlegget. Det har funka fint for meg, i alle fall. Sjøl om jeg ikke aner hvordan du har fått til å skrive ting i 1990!

Hvis du vil kladde et innlegg før du legger det ut offentlig, er det enkleste å sette opp en ekstra blogg og skjule den -- gå til:

Settings > Basic > Add your Blog to our listings? > NO

Da vil den ikke vises noe sted, heller ikke på profilen din, men du kan fremdeles gå og se på den.

Hvis det er noe meir, er det bare å spørre -- jeg står alltid til tjeneste ;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home