juni 14, 2006

vampus, mimir, meningspolitiet, tiram og lille blå på dattra

Gud utsendte var på dattra til hagen. Les alt om møtet! Fyll, vold, politikk og sex, og en stor hemmelighet for de invidde.

Dattra til Hagen. Det var et sinnsykt vær, og da er det jo ikke fristende å gå på møter. Dessuten jobba jeg til halv åtte, så jeg visste at jeg ikke fikk med meg det hele. På den annen side, jeg kan ikke tenke meg at et møte av den typen faktisk begynner i tide..?

Jeg labber ned til Dattra på Grønland, og opp trappa. Der er det fullt. Hee-eelt stapp fullt. Jeg ser en masse rygger, og på den andre sida av lokalet ser jeg en kar som ser ut som han kommer rett fra møte i Unge Høyre...

...Vent litt!
Han kom rett fra Unge Høyre. Hvis du ser for deg Thor Mikkel Vara i sin glade ungdom, også bare enda mer sossete. Det var desverre ikke nok gøy å se på, og det føltes ikke som vært å stå i gangen å høre på.

Dessuten har jeg vært nok på politiske møter i mitt liv til å ha lært de politiske møtenes store hemmelighet; det viktigste skjer i pausen! Du kan overføre det til samtlige politiske møter i hele verden til alle tider. Spør hvem som helst.

Dattra til Hagen har en veldig fin bakgård. I andre etage i nabobygget ligger møtelokalene til Fagforbundet hvor jeg har sliti ut stolene på møter, mens den viktige delen av møtene blei gjennomført i bakgården. Akkurat der jeg satt i går, faktisk.

Jeg satt meg derfor ned med et glass hvitvin i bakgården og venta på at det skulle bli pause.

Den første oppsummeringa får jeg av Meningspolitiet. Den kan du også lese her. Liv Gulbrandsen var min favoritt til møtet. Nå har jeg sett flere som mener at jeg tok feil, men heldigvis fikk jeg ikke vært der og avkrefta forhåndsvurderinga mi, så jeg trur fortsatt hu var den flinkeste.

Lille blå kommer i gangen, og vi sier hei og tenner røyken. Blablabla. En masse folk. Mye folk fra Rød Ungdom og sånnt. De er jo egentlig triveligere, men jeg treffer jo sånne hele tida, dessuten er de fattigere, og da hadde jeg måttet bomme bort røyk.

Mingl-mingl. Hei, hei. "Har ikke dere debattert mot hverandre før?"
- "Stemmer det. Det begynner å bli noen år siden sist, nå.."
Og hei Tiram. Er det ikke communist kickback? Og jeg er jaggu meg ikke sikker, men er det hu dær Mari? Eller Drusilla? Jeg er neimen ikke sikker, du. Kan ikke du gå å spørre? - "Hehe! Hvem var det som sa "skremmende å se at disse menneskene finnes i virkeligheten", igjen?"

Jeg ender i en politisk diskusjon med Lille Blå og Vampus. Jeg føler jo litt at jeg skylder henne en klem, og dessuten dro hu kortet til Oslo Høyre for hele bordet. Misforstå meg rett, politisk sett er hu et vassekte rasshøl, men hun introduserer.. Mjaa.. Påspandert øl inn i all ondskapen.

Vi prata bra og spennende. (ihverfall jeg) Jeg har alltid hatt lyst til å ta den Mohammed-tegning debatten ansikt til ansikt. Og Lille Blå var der også, og han tok også feil i spørsmålet.

Det hele spedd opp med bloggersladder og sånnt.

Så gikk jeg å så Karpe Diem på Parkteateret. Det var råfett!

Det var en sånn dag, rett og slett.

Åh, det med vold og sex? Det var på etterfesten til Karpe. Sjølv var jeg ikke innvolvert i noen av delene. Helt sant!

(Mest opptatt av innholdet på møtet? Jeg har finni oppsummeringene til Jakop Utgår, Pleym, Typisk Tor Andre, Lille blå, Vampus, communist Kickback, og selvfølgelig mimir som refererer sitt eget innlegg i sin helhet)

Etiketter: ,

14 Comments:

At 15 juni, 2006 10:51, Anonymous Anonym said...

Jeg synes vel Liv var den mest sammenhengende av dem, på mange måter. Mimir og Lille Blå er morsomme å høre på og er kjappe i replikken, men sporer lettere av.

Lille Blå snakker dessuten altfor høyt inn i mik'en. Og burde bare kapitulere og omdøpe bloggen sin, dessuten:)

 
At 15 juni, 2006 12:19, Anonymous Anonym said...

Liv *SAMMENHENGENDE*?! Hun var en knute av selvmotsigelser og platte fornærmelser. Hun var som en ikke-morsom versjon av Mimir.

Mimir var i det minste morsom, men som Liv var det null substans i argumentene hans.

Hvordan mener han for eksempel at arbeidstakere i en bedrift skal eie en del av bedriften? Hvis han som startet bedriften har millionlån på den, må arbeidstakere hjelpe til med å betale ned lånet? Altså, de må betale for å kunne jobbe?!

 
At 15 juni, 2006 13:02, Anonymous Anonym said...

Tiram: bra!
Anonym: Du blir vel ikke usammenhengende av å være uenig med deg, vel? Faktisk så mistenker jeg det motsatte. høhø.

 
At 15 juni, 2006 16:26, Anonymous Anonym said...

Nå har jeg skumma gjennom fleire av "dagen derpå"-innlegga, og jeg synes vel egentlig at guds utvalgte oppsummerte kvelden best ...:)

("Vi tåler en liten øl til, ikke sant?")

 
At 16 juni, 2006 11:03, Blogger Elvis Bling Laden said...

drusilla: jaggu. jeg synes nesten du burde sagt noe litt sprekere. 'islamist' trur jeg kunne vært gøy å presentere seg som. det hadde svingt i sammenhengen, trur jeg.
ellers beklager jeg at jeg ikke er biblotekar. det burde egentlig alle vært, synes jeg.

 
At 16 juni, 2006 13:25, Anonymous Anonym said...

Bommer Torbjørn ennå røyk? Han sa engang at han ikke hadde sluttet å røyke, bare sluttet å kjøpe røyk...

Men, han er jo morsom og sånn - og tror ærlig talt at han gruset de andre debattantene. Og så tror jeg at Mimir kom som en god nr to. Utifra ferdigheter altså. Torbjørn er jo litt eldre enn Mimir så..

 
At 16 juni, 2006 15:25, Blogger Elvis Bling Laden said...

peterandrej: det er noe der, men mimir har jo underdog status, og det skulle jo også slå ut positivt i sammenhengen.
jeg trur faktisk tobben hadde sin egen røyk. men hvis eventuelle foreldre mot formodning skulle være innom, det var light-sigaretter!

 
At 19 juni, 2006 15:31, Anonymous Anonym said...

Fint å se at du reklamerer så heftig for Finmark Riks Parti. Vi støtter dette til neste valg :-)

 
At 19 juni, 2006 15:56, Anonymous Anonym said...

STEM FRP DU DIN KØDD

 
At 20 juni, 2006 12:31, Anonymous Anonym said...

Som god fjordlapp burde jeg vel kanskje stemme Kystpartiet, hehehe

 
At 20 juni, 2006 13:32, Blogger Rick Falkvinge said...

Du har blivit pwned. :-)

 
At 20 juni, 2006 17:05, Anonymous Anonym said...

Ut og stjæle båndbredde

 
At 22 juni, 2006 22:08, Anonymous Anonym said...

Hehe, pwned!

 
At 02 april, 2008 14:48, Anonymous Anonym said...

time to change that image mate!

 

Legg inn en kommentar

<< Home