desember 10, 2006

Kast Pinochet på stillehavet

En god venn av meg som var en ganske aktiv tagger. han malte en graffitipiece på en vegg med navnet hennes. En ganske romantisk handling, ville kanskje de fleste si. Hun var imidlertid spanskspråklig, og når hu først så piecen så blei hu rasende på vår mann.


Det viste seg at det alt sto et slagord på veggen som han hadde malt over. Det sto på spansk, så han kunne ikke lese det. Det var et slagord som refererte til den tidligere Chilenske diktatoren Augusto pinochet, samt en oppfordring om hva man burde gjøre med han.

Vår mann blei nødt til å dra hjem, hente spraybokser, gå tilbake, og skrive "Kast Pinochet på stillehavet" på veggen. Det blei en sein kveld.

Augusto Pinochet døde idag!

Skål!



(Portrettet er offesiellt, og tjofaderullan fra avisa Diariollanquihue.)

Etiketter: , ,

13 Comments:

At 10 desember, 2006 19:53, Blogger Amos Keppler said...

Det er grunn til å feire.

 
At 10 desember, 2006 20:40, Blogger sjur sævik said...

skål igjen!

 
At 10 desember, 2006 20:46, Blogger sjur sævik said...

er faktisk i valparaiso idag(pinochets fødeby forøvrig) og folk tuter og er glade som om det var en fotballseier.

 
At 10 desember, 2006 20:53, Blogger Elvis Bling Laden said...

kult! jeg skulle likt å se noen referanser til det i lokalpressa. har du noe sånt? Jeg er litt lite kjent med chilenske nettsteder ;-)

 
At 10 desember, 2006 21:29, Blogger Milton Marx said...

Skål.

 
At 10 desember, 2006 22:29, Anonymous Anonym said...

Er det ikke egentlig for ille at fyren dør uten rettferdighet for hans ofre?

 
At 10 desember, 2006 22:53, Blogger sjur sævik said...

http://www.lanacion.cl/ eller http://www.emol.com/noticias/nacional/detalle/detallenoticias.asp?idnoticia=238569 , det er fra den største nasjonale avisa, flere artikler finnes på www.emol.com Spansken der er imidlertid ganske vanskelig og den el mercurio er ganske konservativ, så du kan kanskje skjekke ut http://www.diariollanquihue.cl/ som er lokallavisa der jeg bor med ganske mye enklere spansk... har ikke fått sett skikkelig på det skjøl enda.

 
At 11 desember, 2006 11:01, Blogger Elvis Bling Laden said...

lars: Rettferdighet for hans ofre? Hvordan skulle det gått til? Selvfølgelig kunne man ønske at man hadde klart å få mannen dømt, men sånn er ikke verden. så får vi feire når vi kan!

 
At 11 desember, 2006 11:15, Anonymous Anonym said...

Skål!
Maggie next?

 
At 11 desember, 2006 12:29, Anonymous Anonym said...

Jeg syns du sa at du ikke ville rakke ned på høyresidas idoler, Elvis? Vel, goodt å ha deg tilbake i sedvanlig lynne igjen!

 
At 11 desember, 2006 12:38, Blogger Elvis Bling Laden said...

Brage: For meg er det lett å se forskjell på en reaksjonær økonom og en facistoid torturist og morder. Den ene kan man diskutere med, den andre forsvarer man seg mot med alle tilgjengelige midler. Friedman er ikke ansvarlig for å ha torturert en eneste bekjent av meg. det er Pinochet, helt konkret.

 
At 11 desember, 2006 16:35, Anonymous Anonym said...

Jeg er faktisk litt alvorlig, E. Når Sharon føk en del palestinere ut i gata og "feiret". Som at det var en seier at mannen døde en naturlig død, og ikke for et pistolskudd for nakken.

På samme måte med Pinochet. Å feire at han dør blir for meg å feire et nederlag.

 
At 11 desember, 2006 18:35, Blogger Elvis Bling Laden said...

Blir ikke det litt sånn et valg om å være en en modus av evig nederlag? Skal jeg velge å være sur eller glad idag? Jeg trur jeg velger sur, jeg.

Jeg ser hvor du vil, men jeg er for bedagelig annlagt til å sutre. Ding dong the witch is dead!

Det er da hyggelig!

 

Legg inn en kommentar

<< Home