juli 06, 2006

Pliktarbeidesamfunnet

Jeg har skrivi denne artikkelen om dugnadssamfunnet.

Nå er det så varmt i Oslo at det er helt uaktuellt å gjøre noe som helst annet enn å dasse rundt på øyene og grille seg om dagen, og så kanskje få gjort litt seriøst (eller drikke) om kvelden.

Jeg tok båten forrige dagen, den første og den beste, til Nakholmen. Det er en øy jeg ikke har vært på før. Jeg forsto kjapt hvorfor den ikke er så poppis blandt strandløver, fordi det er nemlig en bråta med sånne små kolonihagelignende hus der ute. Når du ligger på stranda føles det nesten som om du ligger rett uttafor hagan til folk.

Uansett, det er et lite feriesamfunn, og det ser veldig trivelig ut. De hadde også en liten oppslagstavle, hvor det selvfølgelig var inkalling til dugnad.

Jeg synes begrepet de brukte på dugnaden var av det litt mindre trivelige slaget. Kanskje det nye sammfunnet kan hete "Pliktarbeidsamfunnet"?

Eller kanskje ikke?





(Sjof dugnadsamfunnet)

Etiketter: , ,

3 Comments:

At 07 juli, 2006 11:12, Anonymous Anonym said...

kjeften på deg. jeg jobber.

 
At 10 juli, 2006 13:30, Blogger Elvis Bling Laden said...

whops! Beklager.

 
At 11 juli, 2006 15:17, Blogger Fjeldstad said...

Hmm....

De vil vel ikke kalle det dugnad siden det ikke er makspris på de hyttene sånn som det er i Norsk kolonihageforbund. Så når man betaler kansje sånn ca 2 000 000 får en bitte liten stue, så blir dugnad til pliktarbeid, og enda mindre morsomt. Rart det?

 

Legg inn en kommentar

<< Home