mars 13, 2006

Trøndere

Etter The Julekalender gikk alle rundt å sa "Bob, bob, bob".
Og etter Lille-lørdag skulle alle ha pommfri med blandings og perry brus. (Jeg var full i Arendal og spurte etter det på rutebilstasjonen sjølv en dag. Først dagen etter skjønte jeg at de som jobba der kanskje hadde hørt vitsen før, og det var rett og slett derfor de ikke synes jeg var noe morsom)

Men hvem sa; "ha dæ vekk ditt spøkels! æ pul dæ itj før småpæng!" først?

Og dessuten; hvor lenge kan det fortsatt være morsomt?

Neste uke: Jeg gjør narr av nordlendninger med guds velsignelse.

Etiketter: ,

6 Comments:

At 13 mars, 2006 21:37, Blogger Eva Marie said...

Neste uke: Jeg gjør narr av nordlendninger med guds velsignelse.

Takk Gud, endeleg.

 
At 13 mars, 2006 22:25, Blogger Elvis Bling Laden said...

Det e bare koslig. æ blir å snakk ganske breith nordlændig, snær, og kanskje snakk litt om fyll. Ikkje nokka du ikkje har hørt ei million ganga. Men æ blir nu glad førr aill positive tilbakemeldinga, førr hællveth. du kjenn jo mæ!

 
At 14 mars, 2006 12:47, Blogger Brage said...

Jeg trur jeg veit hvem som først sa det. Jeg trur det var Trond Giske under en av elevdemonstrasjonene for gratis lærebøker. Og jeg trur spøkelset han refererer til er "kommunismens spøkelse", som Marx så fint kalte det.

 
At 14 mars, 2006 13:25, Anonymous Anonym said...

Som trønder kan jeg bare påpeke en dialektisk småfeil...en trønder ville ha sag "æ pule dæ itj får småpæng". Så jeg antar at det kan brukes som bevisførsel for at det ikke er en innfødt som har sagt det.

 
At 14 mars, 2006 15:52, Anonymous Anonym said...

Jeg er fra Arendal og setter alltid pris på en god perrybrusvits. Fortsett med det gode arbeidet.

 
At 01 desember, 2023 03:34, Anonymous Anonym said...

Tja. Vi sa vel "Ha dæ vækk dett spøkels, æ pul itj ferr småpæng" så vidt æ kjæm i hau. D her va på levang tili 2000, så an itj om d va likæns rundt om ellers.

 

Legg inn en kommentar

<< Home